Waarmee kan ik geld verdienen deze zomer ?

Ik ga niet op vakantie, en heb al een kranten wijk, maar dan heb ik nog steeds tijd om meer te doen. Al mijn vrienden zijn toch op vakantie, dus als ik nou hard werk kan ik na de zomer vakantie inkopen doen ;)
Dus waarmee kan ik het beste geld verdienen? Ik woon aan de rand van het centrum nijmegen dus graag iets in de stad ;), maar als het goed verdient zou ik best een paar km willen fietsen hoor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zul je toch eerst moeten aangeven hoe oud je bent.
Het maakt nogal wat uit of je 14 bent of 24.
En hoewel deze site bedoeld is voor boven de 16,
zitten hier genoeg kinderen met dit soort vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14 dus :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ga je pas na de zomer vakantieinkopen doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga niet op vakantie, en ik koop geen vakantie inkopen,

Het beste antwoord

De werkzaamheden die kinderen van 13 en 14 jaar mogen verrichten, zijn:

-op schooldagen en op vrije dagen klusjes rond het huis en in de buurt doen (bijvoorbeeld oppassen bij familie of kennissen, auto's wassen);
-op vrije dagen helpen bij licht niet-industrieel werk;
-als het woonhuis en de winkel of de land- en tuinbouwonderneming één geheel vormen, meehelpen in het bedrijf van hun ouders;
-meewerken aan een uitvoering (bijvoorbeeld een modeshow lopen, toneel spelen of in een reclamespotje spelen). Onder bepaalde voorwaarden mag dat zonder toestemming van de Arbeidsinspectie;
-vanaf 14 jaar mogen jongeren onder voorwaarden stage lopen.

Licht, niet-industrieel werk. Je kunt hierbij denken aan:

-Helpen bij lichte werkzaamheden in een winkel, zoals helpen bij het vakken vullen of helpen bij het inpakken.
-Helpen bij lichte werkzaamheden in de landbouw, zoals groenten en fruit plukken, lichte oogstwerkzaamheden, het voeren van kleine dieren.
-Werken aan de lopende band onder bepaalde voorwaarden. Zo moet er een overeenkomst zijn afgesloten tussen de jongere en de ouders/verzorgers en de werkgever.
-Helpen bij lichte werkzaamheden bijvoorbeeld bij een manege, op een camping, in een speeltuin, in een pretpark, in een bowlingcentrum of in een museum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (9)

In een restaurant werken ik iets wat leuk is en goed verdiend, als kok, ober of keukenhulp. Supermarkt blijft ook een optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, supermarkt zat ik ook al aan te denken, restaurant wordt m niet ik ben 14 jaar ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste supermarkten dus ook niet.
uitzendbureaus regelen ook vaak vakantiebaantjes, misschien moet je daar eens informeren.
En je kunt ook ipv voor geld voor de ervaring gaan werken, en vrijwilligerswerk gaan doen
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrijwillgerswerk doe ik wel als ik met pensioen ga! In deze wereld heeft iedereen nu geld nodig dus om nu een hele vakantie vrijwillig te werken is een beetje overdrefen alhoewel een aantal uur in de maand niet erg is!
anneliez
12 jaar geleden
Er is heel leuk vrijwilligerswerk hoor, ook wat leuk op je CV kan staan later ;)
fijne vakantie iig ;)
Geen expert, maar je zou navraag kunnen doen bij tuinders. Verdient slecht, maar meer dan niets doen. Dan verbruik je alleen maar.
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar antiek op rommelmarkten of bij kringloop, maar ook dat is moeilijk.
Moet je er verstand van hebben en kopers vinden.

Toegevoegd na 2 dagen:
Op die leeftijd heb ik zelf op kleine kinderen gepast, maar dat was van bekenden. Je zou ook voor een vergoeding boodschappen kunnen doen voor bekenden, maar dat is allemaal veel tijd en weinig geld. Wel rekening houden met beperkt houdbaar en dat je dan iet te lang onderweg bent.
Ook auto's wassen, maar dat is wat moeilijker. In de was zetten is bijvoorbeeld een heel nauwkeurig karwei en via een wasstraat is dat nooit zo goed als met de hand. Wel vooraf uitrekenen wat je aan materiaal kwijt bent of daar goede afspraken over maken zodat je er ook echt iets aan over houdt.
Je zou kunnen vertellen dat je voor iets aan het sparen bent en dan zijn andere mensen eerder geneigd je iets te laten doen tegen een kleine vergoeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardbeien plukken, prei poten, bessen plukken, is wel buiten de stad, maar dat zou nog kunnen.
Je zou eens bij wat boeren in de omgeving kunnen informeren. Die zoeken in de zomer geregeld jonge gasten.
Omdat je pas 14 bent is de keus niet heel groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel simpel, ik had ook zin om een beetje zakgeld bij te verdienen, het was een warm weertje en eens nat worden was zeker niet erg. het is beter gelukt als verwacht. ik weet natuurlijk niet of het bij jou ook lukt of niet maar je kan het proberen:
je maakt een bord met daarop 'vandaag exclusieve carwash'
voor ik het wist had ik toch al 3 auto's gewassen. het lijkt niet veel maar (in de echte carwash is het bij ons iets van een 11 euro per auto) als je dus 11 euro per auto rekent zit je snel aan een behoorlijk bedrag

kijk maar of het je lukt: SUCCES!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb destijds op de markt gewerkt. Niet legaal (dat is nu eenmaal zo, dus geen verzekeringen etc) Wel een goed zakcentje. Ga langs bij de marktkramen bij je in de buurt en vraag of ze een extra kracht kunnen gebruiken. Vaak kun je ook mee in de vrachtwagen om de andere dagen op andere plaatsen te werken. Ik werd destijds opgehaald in de ochtend rond 6 uur en was om 14:00 uur weer thuis. Zaterdags werkte ik van 08:00 tot 17:00 uur. Hard werken tegen een goede betaling. (geen verzekeringen)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je bouwt hiermee ook goede werkervaring op: aanpakker, hoofdrekenen (leer je gauw genoeg) en klantvriendelijkheid. Helpt je altijd verder bij het zoeken van een vervolg baan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan vakkenvullen en wel omdat
-Je bent verzekerd
-Je hebt gezette tijden
-Ik(16) verdien daarbij 4,50 per uur.(ik werk wel vast)
-Het is licht werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak kan je ook meerdere keren per week werken bij een krantenwijk :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag aan je huidige werkgever of ze misschien extra werk hebben (gedurende de zomer)!

Vaak is er juist in de zomervakantie meer werk beschikbaar, met name omdat veel mensen op vakantie gaan. Dan zijn er dus werknemers nodig die het werk van hun collega's kunnen overnemen :)