Wat is de toegestane oogafwijking bij een medische keuring voor detentietoezichthouder?

Ik heb bij justitie gesolliciteerd en ik heb alle testen behaald en daarbij ook het selectiegesprek. Nu rest alleen nog de medischekeuring, mijn vraag is eigenlijk wordt je ook beoordeeld op je oogafwijking? En zo ja hoeveel mag dit zijn? Ik draag zelf namelijk lenzen. Alvast bedankt voor jullie reaktie

Toegevoegd na 1 minuut:
In de functie Detentietoezichthouder

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor zover ik weet is de medische keuring voor deze functie niet zoals bv de banen als piloot en bepaalde legerfuncties, vrij "gewoon". Bepaalde beroepen zijn bv niet mogelijk als iemand een bril draagt. Maar ik ken iemand die zoals men dit soms ook wel noemt die "gevangenisbewaarder" is en dit in Mesdagkliniek, en die heeft contactlenzen. Bij reguliere medische keuringen wordt wel de visus getest, in simpele bewoording: wat iemand normaliter ziet en of deze behoort te zien ;) Heb je bv lenzen en met sterktes van - of + 1.0-4, of 5 , dan is het "tekort' immers gecorrigeerd. Als je niet bekend bent met echt afwijkend zicht, zoals je bv ook niet mag autorijden , lijkt me dat je deze keuring prima doorstaat hoor ;) We belangrijk in dit beroep is : OOG voor DETAILS hebben, maar dat is hele andere koek, en vergt eerder een goede opmerkzaamheid in combinatie met gevoel of intuïtie :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100