Waar zoek (en vind) je het beste een Java-ontwikkelaar?

Die een paar jaar ervaring heeft, inhoudelijk sterk is, zelfstandig kan werken, in staat is leiding te geven én ook nog eens goed met klanten kan omgaan? En dan ook nog eens in loondienst (dus niet als freelancer) wil werken?

Het lijkt als zoeken naar een onzichtbare magische eenhoorn. Op de vacature komen vooral mensen af die door een headhunter naar voren geschoven worden nadat het CV grondig is 'opgepoetst'.

Waar zou je het beste mensen kunnen zoeken/werven voor zo'n functie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Vaste dienst of inhuur? Heb je de gebruikelijke detacheerders als geprobeerd? CapGemini, Atos Origin, VX Company, Xebia en vele anderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadrukkelijk vaste dienst, geen detachering of dergelijke constructies. Het gaat om een kerncompetentie van het bedrijf, ze detacheren (naast het uitvoeren van projecten voor klanten) zélf ook mensen in die hoek. Het is vooral de combinatie technisch én communicatief sterk die moeilijk te vinden blijkt. In ieder geval onder de niet-freelancers.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik zou bijna mezelf aanbieden... ;-) Maar nee, ik zie mezelf geen ontwikkelwerk meer doen. Dat was ooit leuk, maar dat heb ik nu achter me gelaten.

Antwoorden (3)

Je zou het eens kunnen proberen op http://www.itjobboard.nl
12 jaar geleden
Mijn bedrijf zoekt regelmatig nieuwe mensen via Twitter. Het voordeel is dat potentiële kandidaten zelf reageren, zonder tussenkomst van bijvoorbeeld headhunters (die cv's oppoetsen). Overigens is Twitter niet de ideale oplossing maar het is een prima aanvulling op bestaande wervingskanalen. Hoe groter je eigen netwerk en hoe meer mensen "retweeten", des te meer mensen lezen je oproep. Plaats niet de hele advertentie in een Twitterbericht (past ook niet) maar type een korte oproep en een link naar de vacature op Internet. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
itjobboard is niet meer actief. Je kan kijken op bv www.ictergezocht.nl