Beroepen met dieren

Ik wil graag iets gaan doen
Met dieren maar ik heb nog geen idee wat maar ik wil geen dierenarts of assistente worden, verder weet ik niet echt veel beroepen dus misschien weten jullie er nog paar :) alvast bedankt xxxx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (13)

Dierenverzorger in de dierentuin lijkt mij een erg leuke optie waarbij je erg veel ' apparte' dieren om je heen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenfysiotherapeut!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets met dierenopvang of in een dierentuin ?? Het lijkt me ook mooi werk om dieren in nood te redden :)!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenambulance. Dierentrainer bijv bij dolfinarium. Boer met vee. Managehouder of houder kinderboerderij. Hondenkapsalon. Dierenassiel. Hondenuitlaatcentrum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hondentrimmer (= hondenkapper). Als je googlet op hondentrim opleiding, vindt je diverse links waar je de opleiding hiervoor kan volgen. Hieronder al vast een voorbeeld link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierpsycholoog, dat is nog niet genoemd. Heel interessant. Als je de psychologie van dieren bestudeert, leer je misschiem ook de mens beter te begrijpen,
Dierpsychologie kan in Utrecht, meen ik. Maar eerste VWO afronden met diploma!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dompteur met leeuwen in een circus.
12 jaar geleden
Dierecoloog, diervoedingdeskundige (hoewel dit ook meer met eten etc te maken heeft), wildlife manager, curator van een dierentuin, eigenaar van bijvoorbeeld een zorgboerderij. Meeste van deze suggesties zijn op hbo niveau, welke richting zat je aan te denken? Zit je op VWO, HAVO of VMBO? Voor elke richting zijn er wel beroepen met dieren te bedenken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe nu havo vwo 2 volgend jaar ga ik waarschijnlijk vwo 3 doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je denken aan ecologie, biologie en dierwetenschappen. Kijk eens naar Wageningen universiteit.
Medewerker bij de K.I. lijkt me ook wel wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slagers werken ook met dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Animal Cop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paardenfluisteraar.
Tegenwoordig heb je ook hondenfluisteraars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het asiel werken
Gedragstherapeute
Bij een hondeschool werken