Hoe word ik tolk of vertaler Chinees naar Nederlands?

Ik heb Staatsexamen NT2 Programma I voor opleiding of werk op mbo-niveau Diploma in zak,en Staatsexamen NT2 Programma II voor opleiding of werk op hbo of universitair niveau(Vakken spreken en lezen)certificaat in zak,bij de Staatsexamen NT2 Programma zijn niet heeft afgerond,nog (vakken Luisteren en Schrijven).

En verder heb ik nog chinese taalvaardigheden diploma uit ongeveer 30 jaar geleden.

Mijn vraag is: Welke en waar kan ik een opleiding volgen voor een chinese tolk/vertaler?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tolk wordt je altijd 'beide kanten' op: je zult zowel vanuit als naar het Nederlands en het Chinees moeten kunnen vertalen, dus je moet beide talen heel goed beheersen.

Antwoorden (2)

In maastricht kan je de opleiding tolk/vertaler volgen maar dat is alleen voor engels, frans en duits. je kan ook orientaalse talen studeren in maastricht.
misschien dat je dan voor die orientaalse talen kan gaan? (chinees en japans)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst moet je alebei de talen goed leren