Waarom wil een bedrijf je via een uitzendbureau bij het bedrijf laten werken?

Ik heb rechtstreeks gesolliciteerd bij een bedrijf. Het bedrijf wil me wel aannemen, maar dan alleen via een uitzendbureau. Waarom? Dit kost toch alleen maar meer voor een bedrijf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een bedrijf loopt zo GEEN risico. Kost iets meer, maar je zit niet aan iemand vast. Stel dat iemand ziek wordt, dan zijn de lasten voor het uitzendbureau. Of het UWV. Of vakantiedagen, deze worden door het uitzendbureau betaald. En als het bedrijf van je af wil, dan ben je weg zonder opzegtermijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Die vakantiedagen zitten in de doorbelasting. Dus betalen doet het bedrijf het toch wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je gelijk in. Het moet ergens vandaan komen. Maar de reden is voornamelijk bindingsangst van het bedrijf, dat was mijn insteek..zelf mag je trouwens ook binnen 3 minuten weg, als je het zat bent, en heb je geen opzegtermijn...Voor het gemak vergeten ze dat dan even niet te melden, maar wel dat je netjes met de werkgever om moet gaan. haha

Andere antwoorden (4)

Omdat je dan de eerste 6 maanden nog via het uitzendbureau werkt. Deze tijd kan de werkgever benutten om je te beoordelen. Mocht je niet voldoen, zelfs al voordat de 6 maanden zijn verstreken, dan zullen ze verder van je diensten afzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je via het uitzendbureau voor ze werkt, kunnen ze je per dag ontslaan, hoeft niet te zijn dat jij niet voldoet, maar het werk kan ook ineens afnemen. zij hebben dan helemaal geen verplichtingen t.o.v. jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de eerste plaats risico uitsluiten.
Wanneer Je niet functioneert of om welke andere reden dan ook kunnen ze je zo weer kwijt.

Daarbij is de wat ze betalen aan een uitzendburo deels op te voeren als bedrijfskosten welke ten laste komen van het bedrijfsresultaat.
Hierdoor hoeft een bedrijf minder belasting te betalen.
Daarbij is de BTW aftrekbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Alles is bedrijfskosten. Btw speelt geen rol. De btw is iets anders dan kosten
De meest gebruikelijke reden: als ze je zelf in dienst nemen, heb je een proeftijd van een maand, misschien twee. Daarna zit het bedrijf voor de duratie van je contract aan je vast.

Kom je in dienst via een uitzendbureau, dan is in feite de hele periode dat je via dat uitzendbureau werkt een verkapte proeftijd. Op ieder moment kan het bedrijf dan zeggen dat je niet meer hoeft te komen.