Na twintig jaar dienst in een Japans bedrijf wil ik voor de 1ste april mijn ontslag aanbieden. Hoe motiveer ik mezelf om het eeeeeindelijk te doen ?

Het is een heel zware stap, maar ik moet want ik heb dringend een nieuwe uitdaging nodig. Ik heb zicht op ander werk, maar het ergste vind ik om het tegen de Japanners na 20 jaar te zeggen.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor mij zou het een motivatie zijn me te bedenken dat ik de enige ben die mijn leven kan leiden.
Je bent blijkbaar heel erg op je collega's gesteld geraakt en zij op jou, dus het zal als een scheiding voelen. Daar horen intense emoties bij maar toch begrijp ik van je dat je diep van binnen wéét dat je het doen moet omdat je anders je leven zo'n beetje uitzit tot het einde zonder de vreugde van nieuwe uitdagingen. En ja, we zijn gewoontedieren en geven niet graag iets op, en al helemaal niet als je het op zich niet eens een onprettige baan is.

Bedenk je wat je op je sterfbed graag tegen jezelf zou willen zeggen:
a. Ik heb dan weliswaar niet uit mijn leven gehaald wat erin zit maar ik heb mijn collega's niet verdrietig gemaakt.
b. Ik heb soms mensen verdrietig gemaakt maar ik heb geprobeerd de uitdagingen in mijn leven aan te gaan.

De uitdaging die je op dit moment tegemoet ziet, is omgaan met afscheid nemen van een hoofdstuk in je leven waarvan je innerlijk weet dat het Klaar is.
Er staat je nieuw werk te wachten, nieuwe mensen, collega's en ik denk dat het je gaat lukken, juist omdat je blijkbaar echt rekening houdt met andermans gevoelens.
Je Japanse collega's zullen het ook moeilijk vinden dat je weggaat maar ze zullen het je ook van harte gunnen.

Maak er een mooi afscheid van waar je met liefde aan terug kan denken

en spring!!!
13 jaar geleden
rubia
13 jaar geleden
Dank je wel !
Weet je jouw tekst ontroert me ... ik krijg er bijna traantjes van ;-)
Kristal
13 jaar geleden
Hier... zakdoekje... ;-)
Lastig he, afscheid nemen van iets wat je zoveel gegeven heeft...
rubia
13 jaar geleden
Yep inderdaad!
Deze namiddag wil ik mijn ontslag geven ..... brrrrrr ... buikpijn, moe, gapen .... al wat de pot schaft :-)
Kristal
13 jaar geleden
Wow... dapper hoor!
Weet je, wees maar blij als je japanse collega's het moeilijk vinden dat je weggaat, niet omdat je ze verdriet wilt doen natuurlijk, maar het betekent gewoon dat je het goed gedaan hebt. Nou Rubia, maak die mooie sprong vanmiddag en dan heb je vanavond die allergrootste stap achter de rug.
Dan heb je het gedaan!! Een lichtsteuntje in de rug van mij; _i_ (= kaarsje ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal, jij ook een dik verdiende plus!
rubia
13 jaar geleden
Wow dank je Kristal, je verdient meer dan plusjes van mij!
Gisteren heb ik mijn ontslag ingediend en voelde me in rouw, maar vandaag kreeg ik al wat positieve reacties waardoor ik me sterker en sterker voel :-) B E D A N K T
Kristal
13 jaar geleden
Rubia, je bent KEIgoed :-))) Echt moedig hoor wat je gedaan hebt en je zal je er alleen maar steeds sterker door gaan voelen. Gefeliciteerd meid, mooie sprong !!
Kristal
13 jaar geleden
Dank je wel Giweda :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan en dik verdient!
rubia
13 jaar geleden
Jouw steun en mooie woorden hebben mij geholpen.
Dank je wel!

Andere antwoorden (3)

De motivatie moet komen uit de uitdaging van zicht op een andere baan.
Na zoveel jaren zal dat best moeilijk zijn maar ze zullen het zeker begrijpen.
Denk ook aan het kennismaken met nieuwe collega's en het ervaring opdoen bij een ander bedrijf.
En de uitdaging om het ook daar heel lang vol te houden en er iets geweldigs van te maken.
Zeer waarschijnlijk zullen de Japanners het jammer vinden maar tegelijk zullen ze toch ook wel blij voor je zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1 !
Neem NOOIT zelf ontslag, daarmee vergooi je een eventuele WW-uitkering en kom je gelijk in de bijstand, zeker naar een dienstverband van 20 jaar!.
Zoek eerst een andere baan en zeg dan op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ook aan jezelf denken want als jij iets doet wat je niet leuk vind hebben hun en jij er niks aan de motivatie moet ook uit de nieuwe uitdaging komen succes