Ik ben 16 jaar, werk in een restaurant &ben jarig op koninginnedag. Ik wil uiteraard dus vrij op deze dag, maar daarvoor heb ik een goede smoes nodig.

Ik heb een erg onredelijke baas, en zeggen 'ja maar ik ben jarig' heeft dus geen zin. Dan krijg ik als antwoord 'zoek maar vervanging' maarja, wie wil er nou werken op Koninginnedag? Heeft iemand een smoes klaarstaan waardoor ik op deze dag toch vrij kan krijgen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Of zal ik mij gewoon ziekmelden de hele week? Dan valt het minder op dat het eigenlijk alleen voor die dag bedoelt is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat ze het wel door gaan hebben. het is konningenedag en jij wil toevallig vrij? Die link is makkelijk te leggen.

Dit had je je kunnen bedenken voordat je er ging werken. Eigenlijk is je baas helemaal niet onredelijk. Dat je moet werken met zo'n dag lijkt me vrij normaal. Dus niet zo zeuren, je zult in je leven wel ergere dingen moeten doen die je liever niet doet. En bovendien, wellicht zijn de mensen met koninginnedag in zo'n feestelijke bui dat je extra veel fooi krijgt!

Je krijgt heus wel vrij. Je zieke oom en tante komen die dag speciaal uit Nieuw Zeeland naar jou toe(je hebt ze al 15 jaar niet gezien),en dan gaan jullie naar het graf van jouw opa(die enorm veel vooor jou betekent heeft),in eh..Delfzijl. Dit is altijd een hééél emotioneel moment voor jou,en zeker nu jouw lievelingsoom en tante speciaal hun spaarcenten hebben besteedt,om jou die dag bij te staan. Toegevoegd na 1 minuut: prettige verjaardag !

Zij weten dan ook heus wel dat je jarig bent, en dat het koninginnedag is, en ze weten dat het een smoes is. Zeg gewoon dat je vrij wilt hebben, klaar, Jij hebt daar gewoon recht op! Maar als je een smoes bedenkt ben je het haasje, die weten ook wel dat je jarig bent!!

Ja nou weetje ik denk niet echt dat je baas dom is als e je ziekmeld op die dag, hij weet toch dat je jarig bent! Haha zeg gewoon ik ben jarig, ik g mijn verjaardag vieren ik neem vrij. Het is zelfs langer dan een maand van te voren

Gewoon werken die dag , een smoes met ziekenhuizen kunnen ze natrekken , als je vrij neemt met een leugen komen ze er toch wel achter , stel dat iemand je ziet op konigingendag . Ze zeggen niet voor niets : al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel

Ik werk zelf ook in de horeca en werken tijdens de feestdagen is gewoon onderdeel van het werken in de horeca. Erg jammer dat je hierdoor je verjaardag niet kan vieren zoals je dat graag zou willen, maar het is even niet anders. *En er zal vast wel iemand voor jou willen werken als je diegene er maar een goede vergoeding voor geeft (bijvoorbeeld €20,- als 'bonus') Het is maar wat je ervoor overhebt om op je verjaardag/koninginnendag vrij te zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100