Natuur en techniek

Biologie en natuurkunde zijn je belangrijkste benodigde vakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NG/NT dacht ik.
Sowieso natuurkunde nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk natuur en gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt tot de hbo-opleiding Optometrie toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo-4-diploma.
Als je een havo- of vwo-diploma hebt, gelden vooropleidingseisen op basis van je profiel. In september 2007 zijn de profielen van havo en vwo gewijzigd. Heb je zo'n nieuw profiel, dan gelden voor jou andere toelatingseisen dan wanneer je in het bezit bent van een een havo- of vwo-diploma met een oud profiel. Hieronder vind je voor beide situaties de wettelijke toelatingseisen:

* Havo - nieuwe profielen: Natuur & Techniek, Natuur & Gezondheid, Economie & Maatschappij, Cultuur & Maatschappij met wiskunde A of B.
* Havo - oude profielen: Natuur & Techniek, Natuur & Gezondheid, Economie & Maatschappij, Cultuur & Maatschappij.

* Vwo - nieuwe profielen: Natuur & Techniek, Natuur & Gezondheid, Economie & Maatschappij, Cultuur & Maatschappij.
* Vwo - oude profielen: Natuur & Techniek, Natuur & Gezondheid, Economie & Maatschappij, Cultuur & Maatschappij.

Hoewel je met elk profiel kunt instromen, is het belangrijk dat je voldoende inzicht hebt in de exacte vakken. De hogeschool biedt je de mogelijkheid om met zelfstudiemateriaal je kennis van wiskunde etc. bij te spijkeren.
Beschik je niet over de juiste vooropleiding, dan kun je een toelatingstest aanvragen. Slaag je voor deze toets, dan kun alsnog tot de opleiding worden toegelaten.
Amadea
13 jaar geleden
Voor opticien heb je zoiezo het vak biologie en natuurkunde nodig. Je moet veel interesse hebben in de ogen als jou dit beroep intereseert zou ik als ik jou was naar een opendag gaan je kunt ook bij een opticien gaan kijken wat zij daar allemaal uitvoeren.