Eerst rechten studeren, dan bij een advocatenkantoor gaan werken als advocaat-stagiair.
Hier vind je uitleg: http://www.advocaatstage.nl/index.php?pagimenu_id=7
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je pikkie getrapt? Je moet niet altijd zo zeuren en miereneuken. Een vraag is op meerdere manieren te interpreteren en ik dacht dit kan ook iets zijn wat hij of zij leuk vind of wil weten. Als je niks nuttigs te melden hebt hou dan je mond. Ben dat gezeur van jouw en nog een paar van die betweters zat aan het worden. Het bederft aardig de pret van deze site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dit is wel een nuttige bijdrage die de sfeer verbetert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt me niet uit. Ik ben iedergeval klaar met deze site. Succes verder met andere afzeiken.
Door een goeie opleiding te doen.
Bijv. Utrecht low college <-- HEELGOED! =D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advocaat is een universitaire studie. Maar er zijn een aantal rechtsgebieden waar geen verplichte vertegenwoordiging is vereist. Denk aan huurrecht, arbeidsrecht enz. Hier kan je dan zonder studie als vertegenwoordiger/"advocaat" en client bijstaan. Alleen zonder opleiding en kennis of ervaring is dit wel heel erg lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je geen advocaat, maar jurist. Advocaat word je alleen na een (geslaagde) stageperiode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat je dan advocaat bent. Je bent dan ook niet zomaar een jurist, dus dat klopt niet wat je zegt. Ik studeer zelf rechten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is "Hoe word je advocaat".
Om advocaat te worden moet je eerst een universitaire opleiding volgen, in de meeste steden: Rechtsgeleerdheid / Rechten. Als je daarin je bachelor (3 jaar) en master (1 jaar) hebt gehaald, ben je afgestudeerd aan de universiteit en meester in het recht (mr.). Je bent dan jurist. Om een erkende advocaat te worden, zul je vervolgens de opleiding van de NOVA (Nederlandse Orde van Advocaten) af moeten ronden. Deze duurt zo'n 3 jaar, en wordt inderdaad gecombineerd met een baan als advocaat-stagiair bij een advocatenkantoor.

Alleen als je de opleiding bij de NOVA hebt afgerond, ben je echt advocaat. Als je meer wilt weten kun je dit artikel lezen: http://www.advocatenvinder.nl/overig/nederlandse-orde-van-advocaten.html.