Wat bedoelen ze met leeg/vol systeem ?

Verschillende vacaturen zoals in ziekenhuizen hebben bepaalde jobs waarbij ze vragen naar een kennis van een leeg/vol systeem wat houd dit juist in ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Dat is een voorraadbeheermethode.

Omdat in een ziekenhuis (en sommige andere bedrijfstakken) het verbruik van voorraad dagelijks anders is, is het bestellen bij de leverancier moeilijk. Vaak wordt er dan te veel ingekocht, dat moet op voorraad blijven (kost geld) en raakt over de datum (kost nog meer geld).

Het leeg/vol systeem houdt in dat je dagelijks het verbruik bijhoudt en je inkoop daarop afstemt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is gebaseerd op de Kanban methode. Een Japanse voorraadbeheer methode. Hierover is veel te vinden via de alom bekende google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enigste bericht maar ook beste bericht heel duidelijke uitleg hartelijk dank dus beste antwoord