Wat is de slechtste werkgever van Nederland?

Ik vind overal lijstjes van 'de beste werkgever' bijvoorbeeld in Intermediair, maar wat is eigenlijk de slechtste werkgever?

Weet jij het antwoord?

/2500

ik denk niet dat er zo'n lijst bestaat een beetje lullig denk ik en als die mensen zo slecht zijn worden zij toch heus wel ontslagen of heb ik het nou verkeerd?

Op dit moment vind ik de TNT post een slechte werkgever. Postbodes worden weggejaagd en soms zelfs weggepest en vervangen door parttime postbezorgers, die door het geringe aantal werkuren geen aanspraak kunnen maken op sociale verzekeringen en minimumloon etc. Dat iedereen postbezorger kan worden vind ik een enge zaak, de post bezorgt ook nog wel eens zeer belangrijke brieven. Het is niet leuk als je opengemaakte bankafschriften ontvangt die perongeluk open gemaakt zijn door een van de buren die jouw brieven gekregen heeft en niet gelezen had voor wie de brief bestemd was. Deze dingen gebeuren herhaaldelijk waar dit voorheen tot de grote uitzonderingen behoorde. Het briefgeheim is niet gewaarborgd als je post laat bezorgen door mensen die geen (goede) postbode zijn. Omdat de posttarieven niet omlaag gegaan zijn en de postbezorging in kwaliteit sterk verslechterd is, is het een werkgever die goed en loyaal personeel uitholt. Dat vind ik een der slechtste werkgevers van Nederland. Wat veel mensen misschien niet in de gaten hebben, is dat door de uitholling van een goed personeelsbeleid en vaste banen steeds minder mensen huizen kunnen kopen en andere verplichtingen aangaan, die je zonder vaste baan niet hebt. Werkgevers die geen vast personeel in dienst durven te nemen zouden dat wel eens kunnen doen omdat ze zelf niet betrouwbaar (willen) zijn. Maar dat is een persoonlijke mening.

Ik denk dat dirk scheringa ex aequo bovenaan staat. De slechtste werkgever is diegene die alleen maar aan zichzelf denkt . TNT heeft met veranderende marktsituaties te doen . Daarom moeten ze hun beleid aanpassen .Als jij 50 jaar 'n fabriek hebt gehad waar wasborden gemaakt werden , moet je ook je personeel ontslaan als de wasmachine op de markt komt . Hoe zeer het ook doet voor de betrokkenen.

moet je toch eerst de vraag beantwoorden: Wat is voor jou een slechte werkgever? De één is helemaal happy in zijn goed betalende job met veel afwisseling en dynamiek, de ander zou er van walgen omdat het zich in het crimineel circuit afspeelt. Als we puur op loon selecteren staan alle vrijwilliger organisaties onderaan. Op arbeidsomstandigheden selecterend kom je misschien uit bij afvalverwerkers (stank!) Ethisch gezien zullen abattoirs en kippenboeren wellicht slecht scoren. Bedrijfseconomisch gezien zullen de grootste verlieslaters bovenaan staan. Bv. onderzoekscentra die pas revenue gaan opleveren bij het in productie brengen van een nieuw medicijn. Selecterend op risico scoort het leger traditioneel slecht hoewel de NS conducteur naar verluid tegenwoordig ook heel wat risico's te verstouwen krijgt. kortom: alles valt of staat met de vraag: "Wat is voor jou een slechte werkgever?" Wat mij betreft is een slechte werkgever een werkgever die niet of slecht in staat is aan te sluiten bij mijn persoonlijke waarden, eisen, behoeften, ambitie en capaciteiten. Ik besef echter, dat ditzelfde bedrijf wellicht in staat kan zijn wel goed aan te sluiten op mijn collega die het een topwerkgever vindt.

Aldi is een slechte werkgever, heb ik ooit gelezen. En als je Roemeens bent, dan ben je slecht af bij sommige asperge-stekerijen.

Bronnen:
http://www.endandit.nl/regionaal/170512692...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100