Wat voor bijbaan kan ik krijgen?

Hallo ik ben een jonge van 13 jaar en ik wil graag een bijbaantje.
Ik hoe niet zo van een kratenwijk maar ik wil wel werken voor me geld.
maar ik weet niet precies wat voor werk ik allemaal mag doen.
zou u mij kunnen vertellen wat voor werk ik allemaal doen mag.

De gene met het beste antwoord word aangevinkt als beste antwoord.

Toegevoegd na 48 seconden:
ik woon in almere stad daar hebben ze bijna geen dingen als boeren in de buurt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

aardappelen rooien bij de boer daar verdien je best wel veel(4 euro per uur, zelf heb ik gewerkt in een textielfabriek ik moest dingen inpakken en kreeg 1, 50 per uur
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mevrouw ik woon in almere en hoe oud was u toen u dat deed was u ook 13 jaar???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was gewoon goed

Andere antwoorden (10)

Kijk eens op de site van Bijbaantje, dan zie je ook wat je allemaal kan en mag.

Autowassen, en folders rondbrengen, boodschappen doen voor mensen, tuintjes opruimen etc. Je kan een kaartje ophangen bij de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt goed verdienen door sneeuw te ruimen bij de 'oudere' medemens. Ook het doen én bezorgen van boodschappen warderen ze. Je zult zien dat je na een tijdje een flink aantal klanten hebt. 1 voorwaarde: wees altijd eerlijk!

Toegevoegd na 42 seconden:
warderen=waarderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou ik kunnen doen maar in almere woon ik een beetje in een achterbuurt waar in hofjes speeltuinen en voetbal veldjes dealers rond lopen om hun rotzooi te verkopen en ik ben een donkere jonge en door een bepaalde groep sukkels heb ik nu een slechte naam.
en in almere is niet zo zeg maar dat iedereen uit de wijk of straat elkaar even netjes groet.
In een supermarkt.winkeltje vakken vullen?

Misschien langs huizen gaan en vragen of je wat voor ze zou kunnen doen. Niet echt een baantje, maar je kan er wel wat aan verdienen, je helpt er mensen mee en je kan zelf bepalen waarneer je het doet ;).

Misschien zijn er nog winkels in de buurt die werknemers zoeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi!
Honden uitlaten, erg leuk, er is zat werk in te vinden en het verdiend erg leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor kranten wijk krijg je best veel maar je kan ook appels plukken of sneeuw ruimen ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flyeren voor een nieuwe winkel/horecagelegenheid of zo. Je krijgt niet altijd betaald in geld, maar bijvoorbeeld met een cadeaubon/korting/vrijkaartjes voor evenement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeer bij vrienden/kennissen/ouders of opvoeders welke bijbaantjes hun momenteel hebben of ooit eens gehad hebben.
Vaak is het interessant voor bedrijven/ondernemingen iemand die wat jonger is in dienst te hebben omdat zij sneller de kennis van bepaalde dingen opslaan.
Hier vallen ook horeca ondernemingen en/of evenementenorganisaties onder. Waarneer je 13 jaar ben mag je een aantal uren werken en zitten daar bepaald tijden aan vast. (n.a.v. je reactie hierboven)

Deze citaat en meerdere informatie hebben ik arbobondgenoten.nl (zie bron)
"13- en 14-Jarigen mogen alleen "niet industriële hulparbeid van
lichte aard" verrichten. Een 13- of 14-jarige moet altijd onder
toezicht werken. Je mag niet in een fabriek aan de slag of
werk doen dat risico's met zich meebrengt.

Ook mag je geen kassawerk doen. Wat mag je wel:
- vakken vullen
- oppassen
- auto's wassen
- helpen bij het rondbrengen van folders/huis-aan-huisbladen
- helpen bij schoonmaken
- bollen pellen
- helpen in de keuken van een bejaardentehuis"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hulpmagazijnmedewerker, of vakkenvuller bij een super...

Toegevoegd na 4 minuten:
Oja je bent pas 13.........dan wordt het wat moeilijker als 'witwerker', bijbaantjes op jou leeftijd zijn inderdaad wat al eerder genoemd is door andere...

1 tip: je zegt mag doen, informeer bij een instantie wat je MAG doen en selecteer daaruit je keuze...succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je op deze site aanmelden voor vakkenvullen, dan krijg je een mail als er werk is:
http://www.scholierenwerk.nl/vacature/3996/Vakkenvullers-gezocht-voor-supermarkt-en-bouwmarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben 13 jaar dan mag het nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, ik lees net wat anders hier :
http://www.c1000.nl/consumentenservice/veelgestelde-vragen/winkelinformatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij deze kijken op de site van hierboven: Hoe oud moet ik zijn om bij een C1000 winkel te mogen werken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat bij C1000 geldt, geldt voor alle supermarkten, C1000 is alleen een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet waar als u een gaat kijken bij een andere site van een winkel ziet u andere dingen staan en ik had me daar al aangemeld en ze hebben nu een andere soort manier ofzo dus dat ging niet meer door en nergens anders mag je vanaf je 13e in een winkel werken
Wil je allereerst zeggen dat ik je een kanjer vind. 13 jaar en al de power om wat te gaan verdienen. Wauw!

Let je er wel op dat je schoolwerk niet in de knel komt en dat je genoeg tijd overhoudt om lekker te sporten en hobby's bij te ouden?

Tips heb je hier al gekregen en ook en overzicht wat je wel mag en niet mag op jouw leeftijd. Dat is een bescherming zodat je niet te zwaar werk gaat doen.

Misschien kun je inderdaad beginnen in je eigen omgeving van familie en kenissen. Bijvoorbeeld lege flessen wegbrengen en dan het statiegeld mogen houden.

Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon. Klusjes voor stoere kerels zoals jij zijn er altijd wel een paar te bedenken.

Succes!