als je gediplomeerd onderwijsassistent bent, welke graad van lesbevoegdheid bezit je dan?

Toegevoegd na 14 minuten:
maar je mag groepen van 12 leerlingen in het basisonderwijs lesgeven, onder welke graad valt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Je hebt geen lesbevoegdheid. Je bent dan een assistent van iemand met lesbevoegdheid.

Toegevoegd na 13 minuten:
nee, je mag niet zelfstandig lesgeven. Dit doe je als het goed is altijd onder het toeziend oog van de leraar.

Tuurlijk mag je groepjes begeleiden, na een instructie van de leraar, maar je hebt zelf geen bevoegdheid!
Dat valt dus niet onder een graad.

http://www.werkeninhetonderwijs.nl/vervolg2.php?id=43
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag officieel niet alleen voor de klas staan om les te geven. altijd met toezicht van een leerkracht. in de praktijk wordt het wel gedaan.