waarom is het zo moeilijk aan een goed baan te komen? ook al ben je in bezit van diploma's?!...zonder veel werkervaring!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Werk zoeken is al een full-time baan tegenwoordig!
Ben nu precies 1 jaar geleden ontslagen en heb het afgelopen jaar 4 tijdelijke banen gehad.
Alleen door selectief,fanatiek en gemotiveerd te solliciteren lukt het steeds binnen 6 weken iets anders te vinden.
Alle manieren moeten gebruikt worden!dus vacatures napluizen,mond op mond reclame,open sollicitaties versturen ZELFS als je weet dat de vacature al vervuld is!want 1e op de
reservelijst is beter dan niets.
Liegen over ervaring NIET doen!komen ze toch achter.
Probeer b.v.via uitzendburo ervaring op te doen of misschien als vrijwilliger indien mogelijk.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tip: probeer eens een sollicitatiecursus te volgen, b.v. via het CWI.
Een van de belangrijkste dingen die je daar kunt leren, is, dat je je grondig moet verdiepen in het bedrijf waar je solliciteert, alvorens je de brief schrijft en voor je op gesprek gaat.

Toegevoegd na 25 minuten:
Duidelijke interesse tonen in een bedrijf, kan het gemis aan ervaring compenseren. Motivatie leert snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volhouden. Via een uitzendbureau is ook een aan te bevelen stap. Vooral om werkervaring op te doen.
omdat veel werkgevers toch meer waarde hechten aan ervaring dan aan een papiertje {diploma}
tegenwoordig moet alles snel en efficient gebeuren dus dan is iemand met ervaring beter voor een baas dan iemand die nog ingeleerd moet worden waar dan ook weer iemand beschikbaar voor moet zijn die dit kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is triest, maar het geeft alleen maar aan, dat een studie en een diploma niet voldoende zijn. Je moet meer in je mars hebben dan wat je op school geleerd hebt. Als ik zo schoolverlater op de werkvloer zie lopen, dan denk ik vaak Mijn God, wat moeten we daarmee nu weer aan.
Je kan ook ervaring opdoen door bezig te zijn. Ik weet niet wat jouw studierichting is, dus daarom kan ik geen voorbeelden geven. Ik heb in de beginfase van de automatisering veel praktische kennis opgedaan door de administraties van steeds grotere Verenigingen te automatiseren. Pas daarna heb ik er mijn beroep van gemaakt. Ik was er heel vroeg bij, dat scheelt weer.

Toegevoegd na 5 minuten:
En, vergeet dat niet, elke baan waarmee je je brood kan verdienen is een goeie baan.
Iemand zei mij ooit eens: je opleiding is niet bepalend voor je toekomst, maar de eerste baan in je leven bepaalt de richting. Ik ben een afgestudeerd econoom, maar ik heb nog nooit als econoom gewerkt. Ik heb twee topbanen afgewezen, omdat ze niet pasten in mijn dynamiek. Het is dus niet moeilijk, maar het is ingewikkeld om je keuze te maken. Langer dan twee maanden niet werken is een slechte keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de werkgever voor het kiezen heeft, meer aanbod dan vraag.
En dan kiezen ze vaak voor ervaring. Hoe jij intussen ervaring moet krijgen is hun probleem niet
anneliez
13 jaar geleden
Ik heb wel veel werkervaring en ik word ook niet aangenomen! Bedenk wel dat het niet goed gaat op de arbeidsmarkt, er zijn heel veel werkzoekende en heel weinig banen, de concurrentie is dus groot. De cijfers pretenderen dat de er minder werklozen zijn dan een half jaar geleden, dat geldt dan voor bepaalde sectoren en als je daar niet onder valt dan heb je gewoon pech. Werkgevers kunnen kiezen, ze willen EN opleiding EN werkervaring EN iemand die jong en dus goedkoop is. Mijn advies, kijk kritisch naar jezelf maar vat het niet persoonlijk op, die baan komt echt wel.