Kan ik met een Italiaans diploma van de middelbare school in Nederland geneeskunde studeren?

Ik ben op mijn tiende naar Italie verhuist maar ik zou graag in Nederland studeren en werken. Ik heb hier een diploma van het "Liceo scientifico" behaalt (wetenschappelijk lyceum) en zou graag willen weten of hier hiermee mijn toelating op een Nederlandse universiteit kan krijgen. Ik wil graag Geneeskunde studeren. Bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Je kan in Nederland toegelaten worden tot een universiteit onder andere door het aflegggen van een
colloquium doctum, waarin je bewijst over het juiste niveau te beschikken.

Dus dat zou je dus kunnen vragen, als je je gaat aanmelden bij de universiteit van je keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het best kan je een buitenlands diploma laten waarderen bij IDW ( Internationale diploma waardering)