Bij sollicitatiebrief heb ik wel een naam van de contactpersoon maar weet niet of dit een mevrouw of een meneer is wat kan ik het beste er neerzetten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik zou even bellen en het navragen, heb je gelijk een goed excuus om te bellen en even bellen voor een sollicitatie is een aanrader.

En anders het:

Geachte heer, mevrouw,

en laat je de naam weg.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Geachte mevrouw, mijnheer,

(en dan de brief beginnen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dhr/Mw...
dan is t altijd goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geachte heer/mevrouw ,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben die minnen zó spuugzat.
Geef toch eens een reden op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard geen min van mij, maar ik zou wel een reden voor de minnen kunnen verzinnen. Ik denk dat je antwoord niet slecht is, maar als de betreffende persoon je brief ontvangt, en dus leest dat je niet weet of de persoon mannelijk of vrouwelijk is, zou de persoon kunnen denken: Had ze daar dan niet even voor kunnen bellen met de receptie? Hoe graag wil ze de baan?
Hoeveel moeite wil ze er voor doen... etc. Hoewel ik het ook wel eens gedaan heb zoals jij in jouw antwoord beschreven hebt, denk ik bij nader inzien dat het dan beter zou zijn, om de achternaam weg te laten. Of toch eerst even bellen natuurlijk...
+
In dit geval zou ik de brief richten aan de leden van de sollicitatiecomissie.

Je begint je sollicitatiebrief dus met:
Geachte leden van de sollicitatiecomissie,

Als je dit niet wilt kun je altijd de brief richten aan:
Geachte mijnheer, mevrouw (de Bok),
Dan is het ook prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt niet uit als je maar niet gaat bellen!
Google eens op de naam / kijk op website en zoek naar ev. foto's van medewerkers etc.

Ben creatief en zoek het uit zonder dat je iemand lastig valt.

(bij een groot bedrijf weet de portier het vaak)

Geloof me, ik heb een bedrijf en heb er een pesthekel aan als sollicitanten me bellen. Echt, bij mij werkt dit niet. Je mag me mevrouw, beste, mijnheer, heer, sinterklaas noemen als je maar voldoet aan wat we als profiel hebben opgesteld, en me niet lastig valt voordat we je uitnodigen.

Als je wat kunt kom jij er wel achter of jouw brief naar een heer of dame moet.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ja en bellen is een methode om dat voor elkaar te krijgen. Je moet natuurlijk niet naar die persoon gaan vragen :) bij grote bedrijven kan je het aan de eerste de beste persoon vragen die je aan de telefoon krijgt. Bij kleine bedrijven waar je de persoon in kwestie gelijk aan de telefoon krijgt, hoor je het vaak meteen, hoef je het ook niet meer te vragen. En hoe jij en misschien nog een enkele andere er ook tegen aan kijkt, het wordt overal aangeraden om je even te laten horen, omdat dat extra interesse toont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als er nu al 30 voor jou hebben gebeld om te vragen of het meneer of mevr. is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zijn ze niet duidelijk genoeg geweest in de advertentie/ bekendmaking en moet het bedrijf in het vervolg duidelijker zijn. Zodat personeel niet lastig gevallen hoeft te worden met dit soort vragen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het nu nou niet echt de tijd om kapsones te hebben voorafgaand aan een sollicitatie. Maar goed, de laatste keer dat ik solliciteerde is weer 20 jaar geleden en toen was bellen en vragen stellen not done. Misschien zitten bedrijven nu wel te wachten op telefoontjes van potentiële werknemers..... Ik kan me vergissen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merk bij mij in het bedrijf dat je daardoor wel iets meer opvalt. Maar dan moet je ook echt de gene te spreken krijgen die in de sollicitatiecommissie zit. Ik denk dat je in de meeste gevallen niet verder komt dan de secretaresse die je vraag beantwoord. Bij grote bedrijven komt het dan niet aan bij de personen die over de sollicitanten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig is het juist heel erg wel 'done' om te bellen voor een sollicitatie en even wat meer informatie te vragen.
Wat je kunt proberen is de naam en die van het bedrijf te googlen. Als je geluk hebt komt die kombinatie eruit en kun je zien of dit een man of vrouw is.
Dit moet je echt weten voordat je de brief op de post doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk even op LinkedIn of je de persoon daar kunt vinden. Veel mensen uit het bedrijfsleven hebben een LinkedIn profiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geachte Janssen, dus alleen de achternaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bel even met het bedrijf en vraag aan de telefoniste of het een heer of mevrouw betreft. Zo val je de betreffende medewerker niet lastig en ziet jouw aanhef eruit zoals die hoort te zijn.
als het een niet al te groot bedrijf betreft dan kan de site ook al uitkomst bieden en die moest je toch al bekijken ter voorbereiding van het gesprek.