is kinder psychologie een mooi leuk beroep?

Ik wil graag iets met kinderen doen, iets moois..
En een beroep waar je zelf mee goed kan rondkomen.
Hoeveel verdiend zoiets?

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor (kinder) psycholoog heb je een universitaire studie nodig, je mag er dan vanuit gaan dat je een goed belegde boterham kan verdienen als je eenmaal aan het werk bent.

Als kinderen een psycholoog nodig hebben, mag je er van uit gaan dat er iets serieus aan de hand is met een kind. Je zal geconfronteerd worden met veel narigheid. Als je succesvol bent, zal je veel kunnen omzetten naar iets positiefs en zal het een heel belonend (intrinsiek, los van financieel) beroep zijn. Maar niet iedereen zal geholpen kunnen worden. En voor die gevallen zal je sterk in je schoenen moeten staan.

Je komt in aanraking met een breed scala aan kinderen met allemaal verschillende problemen. Van de gewone opvoedingsproblemen tot zware gedragsstoornissen soms ten gevolge van heftige trauma's. En qua verdienste zit het op het gemiddelde van wat je met een academische opleiding kan verdienen. En er is weinig spreiding in de verdiensten, waarmee ik bedoel dat alle kinderpsychologen grosso modo evenveel verdienen.

Ik zal dan niet kiezen voor kinderpsycholoog. Dit is zwaar. Denk aan kinderen met trauma's als misbruik en mishandeling. Als je iets leuks en moois wilt gaan doen doe dan een pabo of spelbegeleiding of expressietherapie... Voor de verdiensten tja... wat wil je? Een baan waar je voldoening uithaalt of één waarmee je 3x per jaar op vakantie kunt qua salaris maar je geen voldoening hebt... Toegevoegd na 3 minuten: Kinderpsycholoog is wél een dankbaar beroep... bedenk me net dat je misschien dat bedoelt met mooi en leuk.

Het zal veel voldoening geven, je doet het echt voor de kinderen en daar zou je erg van kunnen genieten.

kinderpsycholgie is niet een beroep, op zijn best een opleiding maar absoluut geen beroep

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100