Kan je door een panty heen bruin worden?

En maakt de kleur panty dan nog uit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
12.1K

Het beste antwoord

Je kunt door een t-shirt heen heel erg 'verbranden'. Niet zo rood als een kreeft, maar de schadelijke straling voor bijvoorbeeld huidkanker (melanoom) wordt door de meeste t-shirts maar tot 50% tegengehouden.

Ik heb daarom een speciaal (zwem)shirt/broek voor op het strand, die wel 99% van de straling tegenhoudt, en mijn kinderen trouwens ook. Deze is van speciale stof gemaakt, die de UV-straling wel tegen houdt.

Ik denk echter dat je door de panty heen niet bruin wordt, maar dat het als zonne-protectie niet goed zal werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat ligt er denk ik aan hoe dicht de panty geweven is: als er nog ruimte tussen de draden zit waar de UV-straling doorheen kan stralen, kan het.
Maar als het een hee dichte, dikke panty is kan de UV-straling er niet doorheen komen, en wordt je dus ook niet bruin.

( UV-straling wordt uitgestraald door de zon. Het zorgt ervoor dat de pigmentcellen in je huid bruine kleurstoffen aan gaan maken om verbranding tegen te gaan. Daarom wordt je dus bruin)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het ligt er natuurlijk aan wat voor panty maar in een panty zitten kleine gaatjes (denk aan een netkous) waardoor je dus bruin kan worden. helaas gaat dat lang niet zo snel als zonder panty omdat er wel steeds een stuk huid bedekt wordt. gewoon uittrekken dus als je bruine benen wilt krijgen. (of eerst zelfbruinende creme smeren als je je met je melkflessen niet in het openbaar durft te vertonen...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan wel bijvoorbeeld bij een gatenpanty alleen word je been niet helemaal bruin; er blijven plekjes op je benen wit; de naden van de panty. Dat staat niet erg sexy ;-) Je kan dus beter gaan zonnen zonder panty!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Je kunt door een panty heen bruin worden. Kleding heeft wel een beschermingsfactor. Deze is bij 100% katoen het hoogst. Hoe hoger het polyesterpercentage, hoe lager de UV-werendheid. Ook de kleur van de panty maakt hierbij uit. Zwart, donkergroen en marineblauw weren meer UV-stralen dan lichte kleuren, maar hebben als nadeel dat meer infrarode stralen opnemen en dus warmer aanvoelen dan de lichte kleuren.