Is de tijd op een computer altijd de juiste tijd?

ik vraag me af of je een computer ook een andere tijd kan laten aangeven........of is het voor Nederland altijd het zelfde

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

De tijd op je computer kan zeker wel afwijken, zoals je hierboven ook al kon lezen.
Maar als je op zoek bent naar de echt goed tijd (kun je meteen controleren of jouw tijd op de computer goed staat) kun je naar:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, ook een computer kan, bijvoord door een storing, een verkeerde tijd aangeven. Ook kan het zo zijn dat, de gebruiker een verkeerde tijdzone heeft ingesteld op de computer.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
je kan je pc klok instellen zoals je wilt.

via instellingen - controle paneel - datum en tijd kan je aangeven volgens welke tijdzone je wilt dat de klok loopt & de juiste tijd/datum instellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste webklokken nemen de tijd van de eigen computer over. Maar die staat niet altijd goed afgesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Ja, tijd kan je in uur en tijdzone afstellen door rechtsklik op het klokje onderaan rechts op het scherm, de rest wijst zichzelf. Echt.
- als het batterijtje op je moederbord stilaan de geest gaat geven, krijg je wel afwijkingen. Het ronde dingetje is gemakkelijk te vinden op het moederbord en het vervangen is géén specialistenwerk. Het moeilijkste deel is het verwijderen van de beschermkap van je machine..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord gaat even niet van storingen uit.

Als de tijd op je pc niet gesychroniseerd is, kun je elke willekeurige tijd instellen die je wilt.
Dubbelklik op de tijdweergave rechtonder op de blauwe balk, stel de nieuwe tijd in in het scherm Eigenschappen voor Datum en Tijd en bevestig met Toepassing > OK. Over een bepaalde periode zijn kleine tijdafwijkingen mogelijk

Om te zorgen dat je computer altijd de juiste tijd weergeeft, kunt je Windows XP de opdracht geven de computerklok automatisch met een tijdserver op Internet te synchroniseren. Zo bent je altijd verzekerd van de juiste tijd. Dat doe je als volgt:

1. Kies Start >> Configuratiescherm >> Datum, tijd, taal en landinstellingen >> Datum en tijd (of dubbelklik op de klok rechtsonder in het Systeemvak).
2. Selecteer in het dialoogvenster Eigenschappen voor Datum en Tijd het tabblad Tijd.
3. Vink de optie Klok automatisch met een tijdserver op het Internet synchroniseren aan.
4. Vul onder Server in: time.nist.gov (Officiele tijdserver)
5. Klik op OK. Je klok wordt nu elke week gesynchoniseerd met de atoomklok.

Ontbreekt het tabblad Tijd, dan maakt je Windows XP computer waarschijnlijk deel uit van een netwerkdomein en wordt hij mogelijk al via het netwerk gesynchroniseerd.