hoe krijg je een vogel uit een schoorsteenpijp?

Wij hebben een ouderwetse gietijzeren haard met een ronde schoorsteenpijp. Zo nu en dan komt er een vogel in terecht die dan vanzelf naar beneden glijdt en via de haard naar buiten kan vliegen. Nu zit er echter al sinds gisteren een vogel in vast, we horen hem spartelen. Wat kunnen we doen zonder de boel te slopen?

Toegevoegd na 1 dag:
Vandaag is het gelukt de vogel eruit te krijgen. We gaan de kap nog beter afschermen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
16.5K
bamibal
12 jaar geleden
Tijd voor een kraaienkap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die zit er op! Geen idee hoe ze zich desondanks er doorheen wurmen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je geen goede kap denk ik,er bestaan verschillende soorten in.

Antwoorden (2)

is het mogelijk met de stofzuigerslang in de pijp te komen om de vogel er voorzichtig uit te zuigen?
uiteraard niet op max. vermogen, en met een theedoek over de zuigmond bevestigd.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hebben we zojuist geprobeerd, helaas heeft het niet geholpen.
Rieneke1
12 jaar geleden
oh balen, waarom lukte het niet?
De vogel gaat waarschijnlijk dood als tie er niet meer uit kan.Is de vogel er uit. dan kunt u overwegen om boven op de schoorsteenpijp een stukje gaas te bevestigen zo dat dit niet meer voor komt.Er zijn ook specialen roosters voor in de handel.Voor ronde pijpen.