welke wijnen zijn goed en toch goedkoop? ik geef een feestje, wil het niet al te duur maken, maar wil wel lekkere wijn schenken.

Toegevoegd na 32 minuten:
welke wijn van de aldi bijvoorbeeld?
welke van de albert heijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
16K

Antwoorden (13)

Probeer de Chileense wijnen eens. Zéér betaalbaar en meestal tongstrelend.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuid-Afrikaanse wijnen zijn ook niet zo duur en ook erg lekker.

Het beste kun je eigenlijk even in de boekhandel het boekje "De lekkerste supermarktwijnen tot 5 euro" van Hubrecht Duiker halen.

Hier staan heel veel echt goede, lekkere wijnen in die ook nog eens niet boven de 5 Euro uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de biologische wijnen (er is één soort rood, wit en rose) van de Plus supermarkt prima te drinken. Per fles 3,49 maar dan heb je wel een hele liter!
13 jaar geleden
Goed en goedkoop gaat in principe niet samen. Aan de andere kant, wat de een lekker vind is voor een ander niet te zuipen.
Voordat je een voorraad inslaat, eerst 1 flesje kopen, proeven en je koers bepalen. Een ander kan in woorden niet vertellen wat jij lekker vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de Aldi is b.v. Alameda (Chili, E 2,79) een door veel mensen gewaardeerd wijntje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 2 wijnen van de aldi tot "huiswijn"gepromoveerd,

Al jaren, nog nooit klachten over gehad, meer dat mensen zeggen, goh dat is lekkere wijn, duur zeker???
Afhankelijk van wie het is biecht ik het op of ik lach in mijn vuistje.

Het gaat om:

rood: Merlot vin de pays d' oc, ca 2 euro (frankrijk)
wit: Pinot grigio (delle venezie) ca 3 euro (italie)
13 jaar geleden
inderdaad, mijn zwager die een slijterij heeft, heeft mij verteld dat de kwaliteit van Aldi wijnen bijzonder goed is... En zeker geen koppijnwijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de landenwijnen van AH zéér goed te drinken, bij een feestje vinden ze bij mij gretig aftrek. En ook heel betaalbaar: 3,99/ltr. En van C1000 is de witte droge huiswijn erg lekker: 2,99/liter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaapse Pracht van de Aldi, Barcelino Catalunya Barrica, Cimarosa Merlot, Monticielo Rioja en Vego del Cega Valdepeñas van de Lidl zijn prima rode wijnen voor minder dan €5,- per fles. Wit vind ik altijd wat kritischer maar met Pinot Grigio delle Venetië (kan er ook niks aan doen...) en Soave Classico van de Lidl haal je een paar heel redelijke flesjes in huis.

Aan classificaties over wijnen van AH waag ik me niet, behalve te vermelden dat de goedkopere wijnen van de grootgrutter die ons ooit wijn leerde drinken bijna altijd goed zijn. Overigens heeft m.i. ook C1000 prima wijninkopers in dienst. De Alpaca Carmenère, Duc de Termes en de Viña Baida zijn goede rode wijnen en bij de witte springt La Cocotera Chardonnay eruit. Alles onder de €5,- per fles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De allerbeste naar de meeste smaken is de Australische shiraz van de Lidl, op 2 de valdepenas van de Aldi.
Ik heb ooit ook eens zo'n vraag gesteld, met zeer goede antwoorden..

De shiraz van de Lidl is heel smaakvol en zelfs bij een blinde proeverij beland deze altijd op de eerste plaats! En dat slechts voor iets meer dan €2 per fles!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Montepulciano D'Abruzzo van de Plus is heerlijk! De huiswijnen van de AH zijn ook behoorlijk lekker.
Wat ook handig is, is twee flessen Sangria kopen, in een grote kom doen, lekker met wat verse vruchtjes aanvullen, en plastic bekertjes ernaast. Mensen hebben wijn, het is lekker, het vult snel, ziet er feestelijk uit, en Sangria is niet duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rode wijn met een hele goede prijs-kwaliteitsverhouding is Valpolicella (sorry voor dit onbeschaamde chauvinisme), te koop bij C1000 voor een euro of 3. Valpolicella is een wijn die ook heel toegankelijk is voor iemand die niet echt een kenner is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent Italiaans? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dubbele nationaliteit.
Een goede wijn hoeft niet duur te zijn,wij kopen onze wijnen in de Aldi,lidl en Colruyt.
Zeker nooit geen tafelwijn!!
Maar een landwijntje is ook niet slecht en betaalbaar.

In Colruyt heb je soms klasse wijntjes in promotie bij aankoop van zes flessen krijg je een super korting.
DAO GRANADO en 2U DUAS UVAS zijn uitstekende rode Portugese wijntjes die ik in Colruyt koop.
Die groeien in zonovergoten wijngaarden van Esremadura nabij Lissabon.
Lekker bij pasta,vlees,gevogelte,oosterse gerechten en kaas.

Verder betaal ik rond de drie euro voor een fles.
De merlot is ook een wijntje naar ieders smaak.
Wij rijden soms naar Frankrijk juist over de grens naar
'Auchan' in Duinkerke. Dat is van bij ons drie kwartier
rijden daar zijn promotie voor de wijn niet bij zes flessen één fles gratis maar bij zes flessen kopen,zes
flessen gratis :-)

Toegevoegd na 10 minuten:
Dat is natuurlijk niet van ieder wijn bij aankoop van zes flessen wijn,zes flessen gratis dat was twee jaar geleden
van een Franse rode wijn. toen wij dat in de folder hadden zien staan.
Daarvoor zijn we naar daar gereden.
De folders kun je raadplegen via deze website.