Wanneer AEO?

Ik heb een klein internationaal transport bedrijf met 6 wagens.
Hoe belangrijk is het om een AEO Certificaat te behalen?
De grote vervoerders beschikken inmiddels over dit certificaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel gestelde vragen over Authorised Economic Operator (AEO)

Alle voors en tegens!!!

Kijk even bij de link hieronder,

Een transportbedrijf met een klein wagenpark is niet voldoende informatie om een goed antwoord te kunnen geven.
Geloof wel dat de site hieronder je genoeg informatie kan verschaffen.

Heb een vraag gekopieerd zodat je enig inzicht krijgt van de site

Wij zijn een klein bedrijf, bestaande uit 5 man. Voor ons als bedrijf zal het nooit mogelijk zijn om aan alle voorwaarden te kunnen voldoen, wat zijn mogelijke alternatieven?

Een alternatief zou kunnen zijn het vinden van een dienstverlener die wel gecertificeerd is en die uw goederen onder dekking van zijn certificaat zal willen vervoeren. Als uw eigen bedrijf niet gecertificeerd is, dan zal de expediteur extra maatregelen / werkzaamheden, bijvoorbeeld opnemen van de goederen, om de goederen weer in de 'security chain' te brengen. Dit kan dan extra kosten met zich meebrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heeft u iets aan onderstaande link.
http://www.evo.nl/evo2/fs3_site.nsf/htmlViewDocuments/37AB77DCF34119FEC1257793004EAF38
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit je veel buiten de EU? Zo ja dan kan het handig zijn. Ik denk niet dat je anders veel voordeel haalt uit het certificaat. De Hoge kosten wegen niet op tegen de baten. Zeker niet als je maar 6 auto's hebt.

4165,00 per jaar en dan eerst ook nog een scan die tussen de 5000 en 6000 euro kost. Daar kun je wel een paar uur voor aan de grens staan.