Is melden rijgedrag zinvol?

Heeft het zin complimenten of klachten over rijgedrag van bijv. vrachtautochauffeurs te melden? De naam van het bedrijf staat soms/vaak op de vrachtauto vermeld.
Aanleiding van deze vraag is dat ik vanmiddag achterop een ict-busje zag staan: 'Complimenten of klachten over mijn rijgedrag:', gevolgd door een 088-nummer. Overigens reed de chauffeur normaal - een compliment of klacht is niet nodig.

Antwoorden (2)

Natuurlijk wel.
Iedereen vindt het fijn om complimenten te krijgen.
En klachten, mits positief geformuleerd, kunnen ook welkom zijn.
Ik heb eens achter een leswagen gereden. Die leerling deed werkelijk alles perfect.
Bij een rood verkeerslicht heb ik hem gezegd dat hij cum laude geslaagd was.
Aan de andere kant zijn er taxichauffeurs die zo allesbelabberd rijden dat ze wel kritiek verdienen. Als beroep dus.
5 jaar geleden
Een bedrijf zoals dat van het ICT-busje vindt het kennelijk zinvol.

Toch zou ik, als het een klacht betreft, terughoudend zijn met doorgeven. Voor hetzelfde geld komen de "negatieve beoordelingen" van het rijgedrag terecht in het personeelsdossier van betrokkene en wie zit nu te wachten op negatieve beoordelingen van een anonieme beoordeler? Laat dat maar aan de politie, het CJIB en Blik op de weg over...