Moet ik een chauffeurspas hebben met verklaring van mijn bedrijfsleider dat ik de bedrijfsauto mag rijden.

İk loop momenteel stage bij een transport bedrijf. Soms krijg ik wel eens de bus mee om wat te halen of wat weg te brengen. Moet ik een verklaring hebben dat ik de bus mag meenemen? Een vriend van mij gaf aan dat ik hier anders een boete voor zou kunnen krijgen, als ze me aanhouden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De bus is waarschijnlijk een bestelbus met een totaalgewicht van minder dan 3500kg. In dat geval is hij niet tachograafplichtig, en heb je geen chauffeurspas nodig. Is er echter voor deze bus wel een tachograafplicht, en er zit een digitale tachograaf in, dan heb je officieel wél een chauffeurskaart nodig.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord.