İk moet morgen met een İveco bakwagen naar Belgie om iets te gaan laden. Tot hoeveel kilo mag ik vervoeren met rijbewijs B? Voertuig zelf is 2730kg

En wat zijn de gevolgen als het te zwaar is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (4)

770 kilo min bestuurder en bijrijder totaal gewicht mag niet boven de 3500 kilo uitkomen met rijbewijs B
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er vanuit gaande dat je Nederlander bent klopt het bovenstaande dus Boetes voor overbeladen zijn niet mis en je zult niet verder mogen rijden als ze je pakken. http://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/over-het-rijbewijs
Je mag tot max 3500kg gaan,bestuurder niet inbegrepen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bestuurder niet inbegrepen geldt voor de 8 zitplaatsen volgens mij
Het totale gewicht mag 3500kg niet overschrijden. Anders is rijbewijs C benodigd.

Bestuurder dus WEL meegerekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Correctie: U mag dit voertuig niet besturen. Voor het besturen van voertuigen dan zwaarder MOGEN zijn dan 3500kg is het rijbewijs C vereist. (Zie maximum toegestane massa op het kentekenbewijs) De huidige massa speelt geen enkele rol. Bron: rdw.nl
Jordyrulez, Niet correct

Het is het ledige gewicht vermeerderd met het laadvermogen.
Een mens is geen lading.