Die 6,75 euro betaal je voor de verzendkosten.

Dat kost het versturen van een pakje.
Dat pakje wordt bij het agentschap opgehaald en bij jou thuis afgeleverd door iemand met een auto en een salaris.
Dat doen ze namelijk niet voor niks.
Want er zijn maar weinig mensen die voor niks werken.

Bij veel bedrijven nemen die bedrijven de verzendkosten voor hun rekening. Die bedrijven kunnen daar wel aparte afspraken over hebben gemaakt met het postbedrijf.
Maar zo niet: dan laten ze de besteller van een pakketje
zelf de verzendkosten betalen.
En als je het terugstuurt omdat het niet bevalt, dan moet je vaak ook nog een keer 6,75 euro verzendkosten betalen.
Want dat kost het verzenden van een pakje.

En als je dat niet wilt, dan moet je niets bestellen bij een bedrijf waar je zelf de verzendkosten moet betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

paketen tot 1 kg kosten 6,75 als je ze verzend via postnl. Dus dat zijn de verzendkosten
11 jaar geleden
de mensen die ervoor zorgen dat je pakje bij jou thuis aankomt moeten ook betaald worden, de postbode enzo...
daar betaal je verzendkosten voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn precies de salariskosten, belastingtarief voor diensten (6%) en transportkosten voor het pakketje inclusief een kleine winstmarge voor het postbedrijf (postNL, Sandd etc).

Het zou kunnen dat de totale kosten hiervoor gemiddeld genomen 5,50 euro bedragen, er zit dan 1,25 winst op. De reden dat ze het bedrag nu precies op die 6.75 laten uitkomen is omdat dit psychologisch beter (ofwel een stukje goedkoper) in de oren klinkt van consumenten als een rond getal zoals 7 Euro en je dus meer klanten over de streep trekt.