waarom hebben we geen vrachtautos met zonnepanelen en rem generatoren?

vrachtwagens rijden in zonnige dagen de gehele dag en het aantal m2 dak is gem. 13m X 2,5 m 32,5 m2 zonnepaneel en als je de vrachtauto met wiel elektromotor uitrust. die met het remmen ook als generatoren dienen. en je gebruikt modulaire power pack s (een diesel motor met een generator of een ander soort gas motor . mooiste is een waterstof motor en met de combi met accu's die snel verwisselbaar zijn. en je zorgt dat op de eind en begin routes extra of volle batterijen of waterstof is, al die bedrijven hebben grote bedrijf gebouwen die kunnen daar makelijk tank stations bouwen. en hun dak vol leggen met zonnepanelen of wind molens of een biovergister of een ethanol fabriek. Dan heb je makkelijke vrachtautos met een laag zwaartepunt met weinig bewegende delen kleine efficiënte motoren in de powerpacks vrachtauto kan constant door rijden. je maakt die powerpack wisselbaar en moet je zware lasten trekken plug je een paar extra power packs er bij .

en je kunt met de techniek mee als er wat beters is heb je alleen aan de modulaire buiten maten te houden. chassis en aandrijving en lading blijft het zelfde.

als je de combinatie van dit alles gebruikt zorgen die zonnepanelen voor een zeer laag brandstof gebruik.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Best wel een goeie vraag, vind ik. Alleen zal het net zo zijn als wat AlhphaLimaSierra zegt. Te duur. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat zo'n systeem het nodige gewicht met zich meedraagt en in de transportwereld moet je niet aan extra gewicht komen, want dat wordt weer verloren op het laadvermogen. Toch zou er misschien wel een goede oplossing voor gevonden kunnen worden. Op die manier zou een tram of autobus hier ook van kunnen profiteren. +1 voor je vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe wil je sneeuwruimen?

Antwoorden (1)

om te beginnen vraagt een dergelijk systeem, zoals jij beschrijft, om enorme investeringen. daar zit op dit moment niet op te wachten.

verder hebben veel bedrijven wel degelijk ruimte gebrek.

en opleggers worden in de transport nogal veel uitgewisseld. dit systeem werkt alleen als dan ook iedereen mee zou doen. het is lastig, om dat voor elkaar te krijgen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. De transporteurs zelf beschikken vaak niet over de financiele middelen