Wie kan mij vertellen of je met hartritmestoornis een vrachtwagen of bus mag besturen

en dan bedoel ik vrachtwagen (combinatie) of bus waarvoor groot rijbewijs c-d-e nodig is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Hoeft geen probleem te zijn.
Of je nu gezond bent of een kwaal hebt, voor je aan je theorie gaat beginnen moet je een medische keuring ondergaan, als je van daar uit goed gekeurd word. Heb je eerst nog alle theorie examens die je moet behalen zoals verkeer, administratie en techniek.
Ik ken veel chauffeurs met hart problemen en medicijnen.
Zelfs een collega die aan 1 oog blind is, werd goed gekeurd bij zijn herkeuring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit weten we hier niet,daar kan alleen uw cardioloog na de nodige testen over beslissen.
12 jaar geleden
Als je rijbewijs C of D gaat halen eventueel met rijbewijs E dan wordt je eerst gekeurd door een onafhankelijke keuringsarts! Wordt je goed gekeurd, dan mag je het groot rijbewijs gaan halen, en zodra dat in je bezit is mag je rijden! Elke keer als je je rijbewijs weer moet verlengen moet je eerst weer gekeurd worden, en wordt je wederom goedgekeurd dan mag je blijven rijden!
Wordt je afgekeurd, dan worden er stappen ondernomen om je rijbewijs in te trekken of aan te passen!

Dus alleen een keuringsarts kan beoordelen of jij in staat bent om een vrachtwagen of bus te besturen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dit mag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat mag, je mag ook met een pacemaker rijden, je word elke 5 jaar gekeurd, ook met pacemaker, je hoeft niet extra gekeurd worden behalve als de cardioloog dat aangeeft, alleen als de keuringsarts twijfelt, kan hij jou dossier bij een cardioloog opvragen, je moet het zien als dat je een bv bril hebt, daar mag je ook mee rijden of als je maar 1 oog hebt, daar mag je ook mee rijden, of zelfs als je linker been geamputeerd is mag je ook in een gewone auto rijden (automaat) of een gewone vrachtwagen (automaat)