De groene L op de vrachtwagens staat voor LOW NOISE of lawaaiarme voertuigen. De grenswaarden van deze voertuigen bedraagt 78 db(a) voor vrachtwagens < 150 KW en 80 db(A) voor vrachtwagens > 150 KW. In Oostenrijk hebben deze voertuigen het voordeel dat zij mogen rijden op de autowegen en op de aansluitende bondsbanen tussen 22.00 uur en 05.00 uur daar waar anderen een rijverbod hebben.
Deze geluidnormen zijn vastgelegd in een EG verordening.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht aan laden&lossen xd

Andere antwoorden (1)

Het eerst gegeven antwoord is wel goed, maar volgens mij is het leisse in het Duits. Althans dat is mij geleerd in Oostenrijk