Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt een hoogwerker die niet gebruikt wordt altijd met de arm omhoog geparkeerd?

Ik zie regelmatig 's avonds hoogwerkers staan die de volgende dag weer gebruikt gaan worden. Deze staan ALTIJD zoals op de foto met het bakje omhoog. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ls je zonder sleutel dat ding niet omlaag krijgt kun je hem ook niet achter je auto hangen en wegslepen (diefstal).
Is dus een soort van "moeilijk maken" van jatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te voorkomen dat mensen er mee gaan "spelen" als er geen personeel bij is.
Jeugd die er in gaat klimmen etc.
Wanneer je er namelijk uit zou vallen en je bezeren kun je de aannemer aansprakelijk stellen.
Dus puur verzekering technisch.
(kijk maar eens op nacht op de kermis wanneer deze gesloten is, dan zul je ook zien dat de attracties die omhoog kunnen poliep, bankje, achtbaantje allemaal "omhoog" staan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me juist meer gevaar opleveren omdat ze er dan waarschijnlijk in willen klimmen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want bij die mast op klimmen is niet te doen.
Het is puur tegen vandalisme, in het bakje zit het besturings paneel etc. Bel de plaatselijke Bo-rent en vraag het na t is echt verzekering technisch (heb een tijdje bij Bo-rent gewerkt en zo komt het ook dat ik dit weet.)
Buiten de bovenstaande antwoorden is het ook veiliger voor de hoogwerker zelf. Als het bakje naar beneden staat neemt hij veel ruimte in beslag en rij je er makkelijk tegen aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het is ook ruimte besparend wanneer de telescoophoogwerker met de boom omhoog word weggezet

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding