Wat is metalen of kunstof plaat voorop de bumper van een vrachtwagen?

Op sommige vrachtwagens zit een metalen of kunststof plaat, ter hoogte van de bumper. Waar is dit voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Dat is extra gewicht. Dit ter compensatie van een groot gewicht, dat achteraan de vrachtwagen gekoppeld is, of gekoppeld kan worden. Je ziet het bijv bij vrachtwagens waar een zoutstrooiinstallatie achterop is gezet.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALs het goed is hebben vrachtwagens dat niet nodig, een strooi-installatie(heet dat zo?) steekt niet zo ver uit dat een vrachtwagen extra gewicht opde neus nodig zou hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O dit is leuke info. Hoe kom je daar aan?
Klopt namelijk niets van.
Dacht dat het altijd een montage plaat was, om daar bijvoorbeeld een sneeuwschuiver op te schtoeven.Vandaar dat strooiwagens ze altijd hebben.

Je ziet dat ook vaak bij hoveniersbedrijven op hun wagenpark.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kunstofhoes zit erop om de scherpe delen op de connector voor een sneeuwschuiver te bedekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en je kunt er ook een rolbezem aan maken, voor een veegwagen