Als bv een (elektro)auto of scootmobiel via contactslot "uit" is, hoe kan zomaar dan zoveel kabaal er uit komen?

Leverancier is nu onbereikbaar, vandaar maar hier de vraag e toelichting.
Gaat nu even om mijn scootmobiel (mini crosser T140) en is nu rond de 8 jaar oud.
Merk is voor mij super, en heb 15 jaar scootmobiel ervaring.
Sinds de WMO en bezuinigingen is bijna uitgesloten dat ik als vervanging dezelfde nog kan krijgen (helaas!!!)

Gisteravond 2 mensen op bezoek, scoot stond voor de deur buiten aan straatkant, niet aan de lader dus, ongebruikt 2 dagen.
Bezoek ging weg, en passeerden los van elkaar de scoot die zoals hoort in deze stand STIL was :)
Mijn vriend wilde even nog honden uitlaten en al eerder hoorde ik een vreemd geluid.
Leek via raam ( tuinkant) te komen. Hoorde een monotoon soort zoem/brom, vrij hoog geluid die beetje lijkt op lopende koffie-uitstroom van de Senseo ;)

Vriend was al binnen minuutje terug en (LOL) keek wel beetje verbaasd en geschokt toen hij me zei: "Je scoot, je scoot , ding staat UIT en komt me toch een kabaal uit!"
Reden genoeg om ook daar nabij te luisteren en zelfs ik vond dit heel bizar.
Dacht nog aan iets van vroeger toen deze elektromotoren (zitten 2 geschakelde vrachtwagen accu's in) gevoel waren voor bv oudere types gsm en soms malle fratsen hadden.
Elektromagnetische storing oid.

Maar niet logisch nu, scoot staat altijd op zelfde plek, half in struik, en half in tuin.

Hoe kan dit ,en is het volgens experts of ervaringsdeskundigen wel zo veilig om straks stukje te gaan rijden? Of ben ik straks dan soort echte SPOOKrijder? :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat er een kortsluiting in zit ergens. Ik rijd ook scootmobiel en ik heb dit ook eens gehad. Ik was door heel slecht weer gereden door de nodige plassen. Een hoog heel hard geluid was het gevolg. ook als ik hem uit zette. Wat je kunt doen als je er bij kunt tenminste is de stekker tussen de 2 accu's lostrekken. en de leverancier bellen natuurlijk. wat het ook kan zijn is dat de vrijloop per ongeluk omgezet is. dat is een hendeltje waarschijnlijk op de achterkant van de scootmobiel. die kun je omzetten om hem te kunnen duwen ivm met pech of zo. bij mijn scootmobiel maakt dat ook zo een geluid. ik hoop dat je er wat aan hebt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100