Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je met een step/elektrische fiets in een winkel/ en of supermarkt?

De laatste tijd zie je vaak kinderen met een step/ elektrische step in de supermarkt bij ons mag dit eigenlijk wel? Met een step/ elektrische step in een winkel en of een supermarkt?
Ik bedoelde in de titel Mag je met een step/ elektrische step in een winkel/ en of een supermarkt. Ik bedoelde natuurlijk niet elektrische fiets.

een jaar geleden
in: Vervoer
5.7K
Pieterke
een jaar geleden
Of het mag weet ik niet maar ik vind het zeer hinderlijk een step in een winkel, vooral als moeder of vader niet oplet en het kind in de weg blijft staan. Als het nog niet verboden is, hoop ik dat het gauw verboden wordt.
crispy
een jaar geleden
Ik heb nog nooit iemand met een fiets een winkel binnen zien lopen. Een step zou kunnen, maar ook dat vind ik ongemakkelijk, want met de winkelwagentjes is het al vol genoeg.
Amadea
een jaar geleden
Waar mag je rijden met een elektrische step? De meeste elektrische steps worden gezien als bijzondere bromfiets. Als bestuurder van dit type voertuig volg je dezelfde regels als bromfietsers. Dit betekent dat je in de meeste steden, net als bromfietsers, op het fietspad rijdt.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
99% van de elektrische steppen op de weg mogen daar niet eens komen. Er zijn maar een aantal steppen die goedgekeurd zijn om op de weg te mogen.
Een winkel is eigendom van iemand, dus dan mag die het bepalen, maar in feite mag je dus niet eens met zo'n step op de weg er naar toe gaan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

daar is wettelijk gezien niets in geregeld. het is aan de winkel of supermarkt om dat te bepalen. het is eigen terrein/eigendom van de winkel. je mag bijvoorbeeld ook zonder rijbewijs in een auto rijden zolang het op eigen terrein is en dus niet op de openbare weg.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Zolang je de step aan de hand meeneemt, zullen ze er niet zo veel van zeggen. Het wordt anders als je er op gaat rijden in de winkel, maar dat is aan de manager om hoe daar mee om te gaan.
(Lees meer...)
jc54
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding