Mag een laptop aan boord met Corendon?

Ik lees dat niks met batterijen in de handbagage mag, ook geen powerbank of geïntegreerde batterij (zoals in mijn laptop dus)
En dus ook mijn telefoon niet?

een jaar geleden
in: Vervoer
2.9K
tinus1969
een jaar geleden
Waar baseer je dit op? Staat hier niet https://www.corendon.nl/klantenservice/blog/2015/12/09/handbagage/amp/
Utrecht
een jaar geleden
Kan je je bron vermelden waar je dit gelezen hebt?
Het lijkt erg onwaarschijnlijk: alles met batterijen of accu's moet juist in de handbagage omdat je dan in geval van oververhitting kan ingrijpen. En dat je met Corendon helemaal geen laptop, telefoon of andere electronica mag meenemen, klinkt ook niet aannemelijk.

Antwoorden (1)

Je mag apparaten meenemen met lithium-accu's met een maximale capaciteit van 100Wh. Een gemiddelde laptop heeft een accu van ongeveer 50Wh.

Per persoon mag je maximaal 15 apparaten met accu meenemen, in zowel handbagage als ruimbagage. Apparaten of accu's met meer dan 100Wh zijn niet toegestaan, enkele noodzakelijke medische apparaten uitgezonderd.

Download het overzicht op:
https://fly.corendon.com/faq > Welke voorwerpen mag ik niet in mijn handbagage vervoeren? > Elektronische apparaten en (lithium) batterijen > 'het overzicht is hier te vinden'

In plaats van 'ja je mag dat meenemen mits...' wordt vaak gezegd 'nee je mag het niet meenemen, tenzij...'
Dat schept nogal eens verwarring, maar het voorkomt dat mensen die maar de helft van de tekst lezen denken dat alles gewoon mee mag.
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
+ De PDF is gewoon een klikbare link, die hoef je niet echt te downloaden.
https://fly.corendon.com/documents/ElectronicDevicesAndLithiumBatteries.pdf