Hoe worden de verhuur-Esteps die je in het buitenland kunt huren, onderhouden en opgeladen?

Nu ben ik in wenen en je ziet overal door geheel de stad de Esteps staan die tegen betaling kunt huren, maar je ziet nooit iemand die deze steps ophaalt om op te laden of te repareren, weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?

2 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K

Antwoorden (1)

Bekend ben ik daar niet mee, maar ik kan door te googelen informatie opzoeken. Ze blijken in Wenen e-scooters te worden genoemd en er zijn vijf verhuuraanbieders voor: Lime, Tier, Bird, KiwiRide en Link. Om er een te kunnen huren moet je minstens 18 jaar oud zijn, de app van de gekozen aanbieder op je smartphone laden en gebruikmaken van de online service "Sofortüberweisung". Om een step te ontgrendelen betaal je eerst omstreeks 1 euro en verder kost het gebruik per minuut 19 tot 25 eurocent. Betalen gaat (verschilt per aanbieder) met creditcard, Paypal, Google Pay of directe betaling.
. . .
Het ontgrendelen geschiedt via de app, door een QR-code te scannen die aan de gewenste e-scooter is bevestigd of door een numerieke code in te voeren.
. . .
Elke nacht worden de e-steps opgeladen. Via de app kan men zien waar ze op dat moment staan. Lokale inwoners kunnen wat bijverdienen door zich aan te melden om in hun buurt staande vervoersmiddelen 's avonds op te halen en thuis op te laden. Ze krijgen dan van de provider daar een adapter voor.
. . .
(P.s. Nu de vraag is veranderd slaat mijn eerste zin nergens meer op. Er werd namelijk eerst gevraagd of iemand ermee bekend is).
Toegevoegd op 04 augustus 2021 17:55: tekst
Amadea
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
@Amadea dit is de vraag maar je ziet nooit iemand die deze steps ophaald om op te laden of te repareren, weet iemand hoe dir in zijn werk gaat? hoe het huren werkt wordt niet na gevraagd.