Mag je het invalide voertuig - inclusief parkeerkaart - gebruiken nadat persoon is overleden?

In invalide persoon is overleden. Het voertuig, inclusief de bijbehorende invaliden parkeerkaart, wordt gebruikt door andere, valide, familieleden. Mag dat? Graag antwoorden met referentie. Bedankt.

3 jaar geleden
in: Vervoer
Computoon
3 jaar geleden
Is het gezond niet voldoende referentie om te begrijpen dat je een invalidenparkeerkaart (en dan nog wel van een overledene) niet mag gebruiken als je niet invalide bent?
tinus1969
3 jaar geleden
Het voertuig (mits in eigendom) valt onder de erfenis en mag dus nog steeds gebruikt worden. Maar een invalidenparkeerkaart is meestal een op naam gestelde vergunning; die vervalt bij overlijden.

Antwoorden (1)

Nee dit mag niet alleen de invalide is daar toe gerechtigd. het voertuig kan mogelijk wel gebruikt worden als vervoer maar de kaart niet.
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
En eventueel aangebrachte aanpassingen dien verwijderd te worden. Zelfs en knop op het stuur mag er niet (meer) in zitten.