Mogen maaltijdbezorgers stapvoets op het trottor rijden met hun scooter?

Ik sprak vanavond een maaltijd bezorger aan die ,inderdaad stapvoets, op het trottoir reed maar wel rakelings langs mij heen ging. Hij vertelde dat het toegestaan was om stapvoets op het trottoir te rijden met een scooter. Ik zie dit echter niet op internet staan.
(Over het feit dat hij vlak langs me heen reed vergat ik iets te zeggen).
trotter moet natuurlijk trottoir zijn.

3 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K
Amadea
3 jaar geleden
In deze coronatijd is het zelfs totaal niet toegestaan, want hij moet zorgen voor anderhalve meter afstand!
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik had daar ook wat van moeten zeggen maar dat vergat ik.
SentWierda
3 jaar geleden
Dit levert een boete van 95 euro op: wegens rijden waar je niet mag rijden.
Pieterke
3 jaar geleden
Dank je voor je reactie SentWierda. Helaas gebeurt het hier continu.

Het beste antwoord

Nee dat mogen ze niet er is niemand die dat mag.
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Ik had al het vermoeden dat dat niet klopte. Bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ Het is nog erger: wel of geen Coronatijdperk, je mocht en mag zelfs als de motor uitstaat niet eens steppen met de scooter. Laat staan stapvoets rijden.
Met een step mag je wél op het voetpad steppen.
https://www.helmonline.nl/mag-je-met-een-scooter-op-voetpad
Pieterke
3 jaar geleden
Dank je JoanDArc.
Ik heb e.e.a. inmiddels doorgegeven aan thuisbezorgd.nl en zij zouden het met het betreffende restaurant opnemen. (De bezorgers van thuisbezorgd.nl blijken meestal niet in dienst bij thuisbezorgd.nl zelf maar de restaurants die bij hen zijn aangesloten hebben meestal een eigen bezorgdienst, wist ik ook niet).
LeonardN
3 jaar geleden
+Als het gaat om voertuigen mogen alleen jonge kinderen met een fietsje op de stoep rijden, en dan hebben de politie (en wellicht andere hulpdiensten) in bep. gevallen ontheffing om op de stoep te rijden. Met een brommer/motor of zelfs met een fiets mag je niet op de stoep. Anders is het voor skateboards/steps e.d. (ongemotoriseerd), aangezien die niet als voertuigen worden gezien volgens de wet.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-verkeersregels-voor-skaters
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Precies zoals ronron zegt. Rijdend op een scooter hoe langzaam dan ook maakt je een bestuurder en een bestuurder mag niet op het voetpad rijden.
Abcde
3 jaar geleden
+, uitzondering is de scootmobiel daarmee mag je wel op het trottoir rijden. Maar de gemiddelde maaltijdbezorger zal daar geen gebruik van maken.