Mogen we hier nu parkeren of juist niet?

Je zou zeggen van niet door het bord. Maar er zijn allemaal parkeervakken! Vergunninghouders zou er expliciet bij moeten staan!?

Picture for question
4 jaar geleden
in: Vervoer
1.9K
Ritsuka
4 jaar geleden
Je mag alleen in de vakken parkeren

Antwoorden (1)

Het parkeren is verboden op de rijstroken, maar niet op de parkeerplaatsen die naast de stroken (soms op het trottoir aangegeven) zijn aangelegd.
Van de RVV (tweede link): Parkeerverbod
Parkeren is: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruiktwordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen,zie het RVV.
Dit bord geldt alleen voor de zijde waar het geplaatst is. En het geldt ook niet voor parkeerhavens of parkeerstroken aan die zijde, of voor het plaatsen van fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen op het trottoir.
Parkeren in de berm van een zijde van de weg waarvoor dit verbod geldt is niet toegestaan
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
Het gaat niet om het bord E01 maar om het bord E01zb. Het bord E01 geldt alleen voor het deel van de straat waar het bord staat (dus die zijde van de straat, tot aan de volgende kruising of zijstraat). Het bord E01zb geldt voor de hele zone, inclusief alle zijstraten, aan beide kanten van de weg! In die hele zone (dus tot het moment dat je het bord E01zbe / einde zone parkeerverbod tegenkomt) mag je alleen parkeren op openbare parkeerplaatsen en in parkeervakken. Verder op geen enkele straat, stoep, berm etc. https://www.informatiebord.nl/oefenen/verkeersborden-overzicht/