Is het handig om kenteken van je voertuig door te geven bij verkoop?

Als je bijvoorbeeld via marktplaats je voertuig wilt verkopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sterker nog, ik vermoed dat niemand je auto zal willen kopen als je je kenteken niet bekend maakt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tip: als je kijkers krijgt zorg dan dat kentekenbewijs en onderhoudsboekje uit de auto zijn en niet 'per ongeluk' kunnen worden meegenomen.

Antwoorden (1)

Ja, als verkoper heb je normaal gesproken niets te verbergen, en via het kenteken kunnen potentiele kopers gegevens opvragen zoals kilometerstand, historische schade, de economische waarde van de auto, en het verbruik, motorvermogen, en milieugegevens/CO2 uitstoot e.d.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
helemaal waar. Als het kenteken afgeplakt zou zijn, zou dat voor mij reden zijn om te wantrouwen. En met het kenteken zelf kun je als buitenstaander niets, je showt het tenslotte ook aan iedereen als je ermee rond rijdt.