ABS lampje gaat soms aan tijdens het rijden en auto stottert bij plankgas. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Ford ka bouwjaar 2005. Garage heeft helaas maandag pas tijd.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Controleer je stofhoezen van de voor-assen op scheuren, mogelijk zit er gewoon wat vuil/smeer op de ABS sensor.

Antwoorden (2)

ABS heeft geen invloed op het gedrag van de motor. Werkt je ABS nog wel als je hard remt, of ga je slippen?
Het kan de zekering zijn die doorgebrand is of de ABS werkt echt niet meer.

Toegevoegd na 33 minuten:
Kan ook vuil wezen, mijn lampje bleef soms branden als ik door dikke sneeuw had gereden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die rare combinatie doet mij denken aan losse accu pool . Haperingen in stroom geven mogelijk zulke klachten. Check je accu Polen zitten die goed vast en maken ze goed contact. Maar ? Succes