Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kent iemand een vliegtuig met een voorkant als een hamerkop?

Zo'n soort vliegtuig heb ik gisteren hier over zien vliegen.Vloog behoorlijk laag en maakte veel geluid.(omgeving Westland/Den Haag).Ik vond het een vreemde vorm en had het nog nooit gezien.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Erna55
6 jaar geleden
Kan het een helicopter geweest zijn ?
Kijk eens hier : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Agusta_A129_Mangusta
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zou handig geweest zijn moest je kunnen zeggen rond welk tijdstip je het vliegtuig gezien hebt. Met flight radar kun je misschien zien welke vliegtuig(en) er op dat moment overvlogen.
dudemeister
6 jaar geleden
Storch kan dat
hadden idd vreemde neuzen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan de Italiaanse Piaggio P.180 Avanti zijn, dat is een Italiaans transportvliegtuig. Misschien is het hem niet, want hij maakt niet al te veel geluid en vliegt niet laag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee dat was het zeker niet...het had echt de lengte van een gewoon vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb even gekeken en het is goed mogelijk dat vliegtuigen er lager vliegen want rotterdam airport is er niet zo ver vandaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
knurft,ik heb gekeken hoe zo'n piaggio eruit ziet en ben er vrij zeker van dat het zo'n toestel was. dankjewel !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt !

Andere antwoorden (1)

Die 'hamerkop' is een Canard en er zijn meerdere vliegtuigen die deze 'hamerkop' hebben.

Toegevoegd na 46 seconden:
Zie onderstaande bron. Wellicht dat het vliegtuig hier tussen staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hallo Spaarie,
ik heb gekeken naar die Canard,maar dat was ie niet . Het was de Piaggio Avanti zoals Knurft al zei.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding