Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je na 1 januari 2018 je rijbewijs B (auto) haalt, heb je dan nog steeds gelijk je rijbewijs AM (scooter/brommer)?

1 jaar geleden
Ik ga in 2018, als 17-jarige, mijn rijbewijs B halen. Ik heb gehoord dat er na 1 januari 2018 een nieuwe regeling komt waardoor je niet meer automatisch je rijbewijs AM bij je rijbewijs B krijgt. Ik heb het opgezocht maar ik kan er niet veel over vinden. Ik zou het fijn vinden als iemand weet hoe dit zit.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
178K
TurfGraver
6 jaar geleden
Ja. Ook dat veranderd niet in 2018.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij rijbewijs B (en A) krijg je automatisch AM. Ook na 1 januari 2018. Ook zie ik nergens een bericht dat zegt dat ze dit op termijn gaan veranderen. Ook niet in 2019, 2020, 2021 etc. etc.

Waar je denk ik mee in de war bent, is het T rijbewijs. Mensen die een certificaat voor de tractor gehaald hebben, kunnen tot 1 januari 2018 dit alsnog op hun rijbewijs laten zetten als zijnde "T" rijbewijs. Of wanneer ze het B rijbewijs gehaald hebben voor 1 juli 2015 dan kunnen ze tot 1 juli 2025 de "T" op hun rijbewijs laten zetten.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Of wanneer ze het B rijbewijs gehaald hebben voor 1 juli 2015 dan kunnen ze tot 1 juli 2025 de "T" op hun rijbewijs laten zetten." jammer dat ik m'n B net later heb gehaald :"(

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding