eerder terug door inzinking, betaald de reisverzekering de extra vlucht?

zou voor drie weken naar aruba naar een kennis van mij, deze vrouw staat onder behandeling ivm depressie, maar ze was aan de beterende hand en bezoek keek ze naar uit.
retourvlucht geboekt, 15 juni heen 5 july terug, was de bedoeling.Eenmaal aangekomen kreeg ze terugval en bleek niets anders mogelijk dan een enkele vlucht naar huis terug te boeken...700 euro verder! ( overboeken was iets goedkoper, maar dit was geen optie ivm niet aansluitend logereeradres elders op het eiland tot vertrekdatum)

ik heb een reis- en annuleringsverzekering, maar vraag me af of dit soort gevallen gedekt worden, maandag ga ik hier direct over aan het bellen. Maar het leek me goed dit eerst eens in de groep te gooien.

Hoe het beste handelen??.....uiteraard medische gegevens van betreffende mevrouw verkrijgen, wie nog andere aanwijzingen, ideeen? OVERMACHT

Weet jij het antwoord?

/2500

Over het algemeen geldt "overlijden of ernstig ziek worden van de persoon bij wie u zou verblijven" wel als goede reden voor een annuleringsverzekering. Je zult in de voorwaarden van je eigen annuleringsverzekering moeten kijken wat er in welke gevallen gedekt is, en onder welke voorwaarden. 'Ernstig ziek' is een betrekkelijk begrip en vaak worden ook de situaties uitgesloten die je van te voren kon inschatten. Toegevoegd na 7 minuten: Ook als de situatie wel onder de dekking valt, kan het zijn dat de verzekering toch niet wil uitkeren. Over het algemeen is het namelijk de bedoeling (lees: verplichting) om direct bij het ontstaan van de situatie contact op te nemen met de verzekering. Als je op eigen houtje een retourvlucht boekt en naar huis gaat, kun je niet altijd achteraf alsnog een beroep doen op de verzekering. Hoe jouw verzekering hiermee omgaat, zal ook in de voorwaarden staan. Het is altijd verstandig om alle voorwaarden goed te lezen voordat je op reis gaat. Als er dan tijdens de reis iets gebeurt, weet je wat je moet doen. "Houd er wel rekening mee dat je bij dit soort onverwachte kosten altijd moet overleggen met de alarmcentrale van de reisverzekering. Als zij geen akkoord geven voor het maken van de kosten ben je niet verzekerd." Mijn advies: neem contact op met je verzekeraar en leg de situatie uit. Hoewel ik niet verwacht dat de verzekering zal uitkeren, kun je het natuurlijk wel proberen.

Bronnen:
http://weblog.independer.nl/faq/wat-vergoe...
http://weblog.independer.nl/reisverzekerin...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100