mag je skateboarden op ns stations?

Als je gwn je skate-/longboard gebruikt om rustig van A naar B te komen. Mag je dan ook, rustig zonder mensen te hinderen, boarden op het station?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
3.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik zie het mensen wel vaak doen, weet niet of het echt mag

Antwoorden (1)

Nee. In de huisregels van NS staat dat je niet mag skateboarden op de stations.

Toegevoegd na 2 uur:
Het woord "skateboarden" komt niet letterlijk in de huisregels voor, maar je dient je wel op stations zo te gedragen dat de orde, rust en veiligheid niet kunnen worden verstoord (Met dank aan Sandokan).
Ook stapvoets skateboarden blijkt niet toegestaan. Skateboarders die worden betrapt, krijgen een boete.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij staat dit nergens expliciet in de huisregels. Die zijn namelijk heel beknopt en kun je vinden in de AVR op: http://www.ns.nl/binaries/_ht_1437557885634/content/assets/ns-nl/algemeen/algemene-voorwaarden-avr-ns-20150701-.pdf Op pagina 11 staan daar de "Toepasselijke voorschriften" en onder kopje 4.1. "Aan welke regels dient u zich te houden op het station en in de trein?" De regel die hierop het meest betrekking heeft is "• Op de stations en in de trein dient u zich zo te gedragen dat de orde, rust, veiligheid of een
goede bedrijfsgang niet wordt verstoord of kan worden verstoord (zoals nader bepaald in
artikel 72 van de Wet personenvervoer 2000);" Een discussie tussen een fietser en de NS verwijst ook naar bovenstaande voorwaarden (https://forum.ns.nl/op-station-17/regels-op-station-25182/index1.html#post154609).