(Snelweg) Gewoon 80 of toch 120?

Elke dag als ik naar mij werk rijd staan er borden aan de zijkant van de snelheid voor een maximum snelheid van 80 Km/u. Dit gaat een tijdje zo door totdat ik bij een bepaalde afslag kom.

Als je de afslag neemt staat er aan beide kant van de afslag "Bord Nr 1".

Als je de afslag niet neemt en gewoon over de snelweg blijft rijden staat er aan beide kanten van de weg "Bord Nr 2".

Nu is mijn vraag, als ik gewoon op de snelweg blijf rijden en dus "Bord Nr 2" tegen kom, moet ik dan 80 blijven rijden of mag ik toch 120?

Alvast Bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Het beste antwoord

Dan mag je 120, anders zou het 80 bord herhaalt moeten worden, aangezien je net een oprit gepasseerd bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bord 1 betekent einde autoweg; bord 2 betekent snelweg; kennelijk gaat bij de afslag de autoweg over in een snelweg. Zonder "tegenbericht" mag je op de snelweg 120 rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bord twee betekent dat de maximum snelheid 120 kmh is, TENZIJ anders aangegeven. Vooral in het westen zijn veel autosnelwegen beperkt op 100kmh. Bij wegwerkzaamheden is de snelheid vaak beperkt tot 70. En ook de matrixborden boven de weg kunnen een extra beperking opleggen.