is mijn band lek?

Heb eergister mijn fietsband van mijn elektrische fiets opgepompt,hij was erg zacht, en nu is de band alweer bijna plat. Alleen heb ik er gister ongeveer 24 km mee gefietst, en vandaag een heel klein stukje. Ik zou denken, dat als die lek is, het een stuk sneller zou gaan, gezien de afstand die ik er mee heb gefietst(en het feit dat ik niet echt de slankste ben) maar ik vind het toch ook vreemd dat hij zo snel weer bijna helemaal plat is. Morgen moet ik er weer 2 x 18 km mee fietsen, dus vraag me af, of die nou lek is, of niet
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
Erna55
7 jaar geleden
Of je ventiel lekt, of je hebt een ( klein) gaatje in je band.
crispy
7 jaar geleden
natuurlijk is die lek. Er gaat toch lucht uit, dat kan alleen maar als er een (of meerdere) gaatjes in zitten waar die lucht doorheen naar buiten kan.

Antwoorden (1)

Het kan ook een lekkend ventiel zijn. Pomp de band op en controleer het ventiel met een beetje zeepsop.
De band zelf controleren is wat meer werk, daarvoor moet je de hele band afsoppen en dan vind je het nog niet altijd. In het ergste geval moet de buitenband gedemonteerd worden.
jc54
7 jaar geleden
teusvh
3 jaar geleden
Zeepsop is niet nodig hoor om een ventiel te controleren. Een beetje spuug aan je vinger werkt ook prima.