Is een gat in de luchtfilterkap schadelijk voor een scooter?

Mocht het iets uitmaken, ik heb een Kymco New Dink uit het jaar 2008. 4takt bromfiets. Er zit een gat in de luchtfilterkap aan de achterzijde. Dit is waarschijnlijk gebeurd door het terugvallen van de scooter wanneer je hem op de bok zet. Ik denk dat hij tegen een muur aangekomen is. Het gat is ongeveer 2 bij 3 cm.

Toegevoegd na 35 minuten:
Als iemand iets van een snelle, tijdelijke fix voor dit probleem weet wordt dat ook op prijs gesteld. Ik rij er dagelijks mee naar mn werk. Iets van duct tape, is dat al voldoende? Het is maar voor tijdelijk tot ik een nieuwe kap kan bestellen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Als de motor vuile lucht aanzuigt, kan dat schade veroorzaken in de motor. Dichtplakken met duct-tape is een goede tijdelijke oplossing.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan ga ik dat morgenochtend direct doen. Bedankt voor de info
paulus811
8 jaar geleden
Achter de kap zit een filter, dus die schade zal wel meevallen. Maar een stukje duct tape is inderdaad een oplossing. @Kylan, kijk voordat je de kap besteld ook even naar het filter zelf. Klopt het even uit of bestel gelijk een nieuwe als het filter vettig of erg vuil is. Dat doet de prestaties van je scooter namelijk geen goed.