Hoe noem je zo'n rekje waarop je een ingeklapte vouwfiets kan zetten?

Gisteren in de trein zag ik iemand die haar opgevouwen fiets op een soort rekje met kleine wieltjes had geklemd. Hierdoor stond de fiets heel stevig en kon hij niet omvallen. Weet iemand hoe zo'n ding heet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K
Amadea
8 jaar geleden
Zit dat niet al in dat soort vouwfiets ingebouwd?

Antwoorden (2)

Zo'n ding heet een fietstrolly.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik daar op Google zie ik hele andere dingen. Dit was echt een heel klein rekje van metaal met mini wieltjes (ongeveer ter grootte van kofferwieltjes).
Dat rekje is de bagagedrager van de vouwfiets. Door een ingenieus wieltjessysteem dat sommige vouwfietsen daarin hebben kan hij ingeklapt daar stevig op staan.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok? Dus die kun je niet 'los' kopen?
Amadea
8 jaar geleden
Nee, dan moet je specifiek naar zo'n model op zoek.
Amadea
8 jaar geleden
Bijvoorbeeld Buzbike heeft 'm, en je kunt 't herkennen door de wieltjes die achter aan de zijkanten van de bagagedrager zitten: http://img9.rajce.idnes.cz/d0902/1/1977/1977002_730678751b86660feb48ea1667b974a7/images/2009-05_119.JPG
Amadea
8 jaar geleden
En de Brompton R-versie: http://www.jansencronje.nl/brompton/modellen/brompton-r-woonwerk (waarbij de R voor Rack staat, het Engelse woord voor bagagedrager).