Kan de post of douane een bankbiljet detecteren zonder de brief te openen ?

Het is niet verstandig maar stel dat ik per brief een bankbiljet zou willen opsturen (is niet verboden blijkbaar) kan iemand van de post dit biljet opmerken ? Verpakt in b.v. een glossy reclamefolder ? Wordt de post systematisch gescand en zo ja, kunnen ze het dan zien ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Ja dat is zichtbaar, vroeger vouwde ze carbon papier eromheen zodat het niet te zien was, vraag mij af of dat nog helpt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Soms gebruiken ze honden die getraind zijn om geld te ruiken. Zoals er ook honden zijn die drugs of explosieven kunnen ruiken.